Cfgwiz32.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

archi026

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
583
hoi

kwam dit exe bestand tegen in een virus topic.
ben het op me pc 2 maal tegen gekomen meot ik hier wat mee doen????????
 
Geplaatst door archi026
hoi

kwam dit exe bestand tegen in een virus topic.
ben het op me pc 2 maal tegen gekomen meot ik hier wat mee doen????????

CFGWIZ32.EXE is een normaal Windows bestand dat op je systeem hoort, in de Windows systeem directory.

CFGWIZ32.EXE is een programma - het bestand op je PC kan dus besmet worden door virussen.

Er zijn virussen die programma's besmetten, en vervolgens een mailtje versturen met zo'n programma als bijlage. Als je CFGWIZ32.EXE als bijlage per e-mail binnenkrijgt, dan zal deze bijlage hoogstwaarschijnlijk besmet zijn met het Magistr virus.

Hackatack is een trojan. Hackatack plaatst het bestand CFGWIZ32.EXE in de Windows (dus niet Windows systeem) directory. Het past vervolgens de registry aan zodat het voortaan gestart wordt bij het starten van je systeem.

De aanwezigheid van het bestand op je PC in de Windows systeem directory is op zich normaal. Wel vreemd is dat je het twee keer vindt.

Kun je laten weten waar de bestanden gevonden worden ? Heb je een up-to-date virusscanner ? Heb je reden om aan te nemen dat je ergens mee geinfecteerd bent ?

Auk
 
heb geen reden om aan te nemen dat ik geinfecteerd ben maar was wat aan het lezen op helpmij.
heb wel een up to date virus scanner en ben nu ff aan het scannen met housecall(kan nooit kwaad).
het bestand zit in windows/system en in wininsto.400.
hoor het graag van je of het daar goed zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan