Chapter 10: Subnetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Goededag,

ik ben met een PROEFtoets bezig alleen nu eb ik de volgende vraag (zie bijlage).
Ik snap alleen niet waarom juist die 2 goede antwoorden kan iemand dit kort toelichten.

Ook met de lesstof kom ik er niet uit.

Bijlagen

• Naamloos5.jpg
    Naamloos5.jpg
    50,4 KB · Weergaven: 32
dat is toch wel totaal anders dan ik heb geleerd.

Als de doelpc op een andere router zit vervangt krijgt het pakketje het ip-adres van de doelclient, en het macadres van de router die in dit geval bij client B staat.

En dat weet ik 100% zeker. De eerste router zet dat om.

Een switch stuurd gegevens door aan de hand van macadressen, je moet dus eerst langs de switch, switch stuurt door naar de router. Een router verstuurd zijn gegevens weer rekening houdend met ip-adressen (dus ip adres van host B). Hoop dat dit de juiste redenering is (anders wordt ik wel verbeterd ;) )

nope. dat is niet zo.
trouwens, dat is geen switch maar een hub.
switch heeft in totaal 4 pijlen. 2 naar elke kant.

de map ingedoken:
When sending data from one host to another, destination information will add on every packet's ehader. The destination information will be IP and MAC adress of the destination. If the destination is found outside hte subnet the MAC address ofthe router is used.

Laatst bewerkt:
Host A pinged naar Host B, Zodra R4 het ping pakket op de Ethernet Interface (netwerkkaart) ontvangt, welke 2 onderdelen aan header informatie bevat het dan.

Ik zou het oplossen doormiddel van wegstrepen.
1 niet: Bron ip adres kan geen 192.168.10.129 want daar gaat het pakket heen (van a naar b dus)
2 niet: BBBB.3333.5677 is geen ip maar een mac
3 niet. zelfde reden waarom 1 niet
4 niet: 192.168.10.33 zou namelijk betekenen dat R4 het eindpunt van het pakket zou zijn.... maar dat is B.

Dus blijven er 2 over

Oke,

IP-adres snap ik dit moet het eindpunt zijn
alleen MAC adres waarom de eerste router? waarom nietde 2e bijvoorbeeld?

Computer A stuurt een pakketje naar Computer B.
Computer A kent alleen maar de gegevens die binnen zijn eigen gedeelte zit, waaronder dus ook de router waarop hij aangesloten zit.

Computer A wil het pakketje gaan versturen. Hij geeft aan zijn eigen router aan dat hij een pakketje wil versturen naar een bepaald IP-adres.
De router gaat op zoek naar een op hem aangesloten apparaat die dat IP-adres kent.
Als hij er een gevonden heeft, dan stuurt hij het pakketje door naar dat apparaat en die stuurt het ook weer verder door..

Dus dan heb je het Doel IP van de computer nodig, want daar moet het pakketje heen.
En je hebt het Doel Mac van de eigen router nodig, omdat het daar via naar de andere apparatuur doorgezonden wordt. De computer kent dus de andere routers niet.

Klopt dat plaatje wel joh?

A ping tenslotte B
source: 192.168.10.129
source mac: BBBB.33335677

Router R4 zet dat om in:
targetIP: 192.168.10.134
targetmac: 5555.AAAA.6666

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan