Hoi ik ben nieuw en een bekend met Access maar niet met VBA, ik moet een Access 2003 applicatie aanpassen. Het is de beoeling dat er een chargenummer wordt gemaak. Dit chargenummer bestaat uit 3 delen:
1) Jaarnummer (2 cijfers)
2) Weeknummer (2 cijfers)
3) Volgnummer (3 cijfers)
Er zijn de volgende zaken waarmee rekening dient te worden gehouden.
1. Op 1 Januari dient het volgnummer terug te gaan naar 0
2. Het charge nummer dient gelijk te blijven wanneer met hetzelfde product maakt over meerdere dagen (dus 2x registratie van hetzelfde poduct voor 2 dagen)
3. Hij dient nu niet met 0 te beginnne maar met het volgnummer dat er nu is. (bijvoorbeeld 104)
Wie wil en kan mij helpen?
Alvast bedankt. Ik heb meer van deze uitdagingen maar zoek eerst zelf naar antwoorden.
2 voorbeelden, mocht iemand een referentie hebben
- Automatisch aanpassen van de applicatie naar resolutie 1024 x 768 (is nu 1280 x 768)
- Ontwikkelde Access 2007 applicatie late werken onder Access 2003 omgeving zonder grote aanpassingen zoals lettertype naar Times New Roman, knoppen (toevoegen, opslaan, volgend record etc.)
1) Jaarnummer (2 cijfers)
2) Weeknummer (2 cijfers)
3) Volgnummer (3 cijfers)
Er zijn de volgende zaken waarmee rekening dient te worden gehouden.
1. Op 1 Januari dient het volgnummer terug te gaan naar 0
2. Het charge nummer dient gelijk te blijven wanneer met hetzelfde product maakt over meerdere dagen (dus 2x registratie van hetzelfde poduct voor 2 dagen)
3. Hij dient nu niet met 0 te beginnne maar met het volgnummer dat er nu is. (bijvoorbeeld 104)
Wie wil en kan mij helpen?
Alvast bedankt. Ik heb meer van deze uitdagingen maar zoek eerst zelf naar antwoorden.
2 voorbeelden, mocht iemand een referentie hebben
- Automatisch aanpassen van de applicatie naar resolutie 1024 x 768 (is nu 1280 x 768)
- Ontwikkelde Access 2007 applicatie late werken onder Access 2003 omgeving zonder grote aanpassingen zoals lettertype naar Times New Roman, knoppen (toevoegen, opslaan, volgend record etc.)