• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Charts maken van excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle85

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2010
Berichten
6
Voor het berekenen van resultaten in een onderzoek zijn alle gegevens in een csv bestaqnd gedownload.
Nu wil ik hiervan verschillende piecharts maken; (handmatig werkt dit ook niet handig en ik kan me niet voorstellen dat ook voor zoiets geen formule is)

Ik wil als resultaten per geslacht en leeftijd de antwoorden beter op een rijtje hebben.

Bekijk bijlage enquete antwoorden.csv

Momenteel verblijf ik in het buitenland met 7 uur tijdverschil dus wanneer er vragen zijn kan het even duren voordat ik reageer.

Alvast bedankt voor het kijken en de adviezen!!

Ik weet dat het veel info is, maar al deze gegevens mogen in meerdere piecharts vastgelegd worden, hoeven niet in 1 :) (misschien versimpelt dat het een en ander nog)
 
En wat is nu je vraag?
Of dit forum even alle pie charts voor jou wilt instellen omdat voor jou niet handig werkt?

Ik help je graag verder bij een specifieke vraag of probleem.
 
Nee dat is niet de vraag... staat dat er zo? Dan is dat zeker niet de bedoeling.
Ik wil de antwoorden per geslacht en leeftijdscategorie verdelen, ik hoop zelf dat wanneer er 1 formule is welke bijvoorbeeld werkt voor kolom F deze ook werkt voor de andere kolommen.

Piecharts kan ik zelf maken, die knop is vrij duidelijk aanwezig het gaat puur om de informatie waarmee ik deze charts moet vullen, dus:Hoeveel mannen van 16-20 jaar werken parttime en hoeveel fulltime. Hoeveel mannen in dezelfde leeftijdscategorie werken sochtends/smiddags/savonds/snachts.
Dat is waarvoor ik hoop een formule te vinden.

Ik heb t al geprobeerd te doen met SUMIF SUMIFS COUNT maar krijg steeds een foutmelding helaas.
Mocht dit nu toch enorm ingewikkelde materie worden zit er helaas niks anders op dan dit toch handmatig te gaan opzoeken helaas.

Ik hoop dat deze bijlage wat duidelijkheid geeft. Nogmaals bedankt.
Bekijk bijlage enquete antwoorden2.xls
 
Probeer het eens met een draaitabel.

Je kunt dan geslacht en leeftijd invullen en telkens een van je onderzoeks vragen toevoegen of verwijderen.

ik heb 1 basis opzet gemaakt van een piechart via draaitabel. via de lijst met velden kun je zelf andere vragen kiezen of andere samenstellingen maken.
 

Bijlagen

  • enquete antwoorden (2).xlsx
    31,1 KB · Weergaven: 31
Een draaitabel ken ik niet.. Ik ga me er eens even in verdiepen dank je wel!!
Super bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan