Chat achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikke70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
2
Ik krijg de laatste paar dagen ongewenste sms'jes van onbekende personen. Via sms had ik begrepen dat mijn nummer blijbaar via chat, weet niet welke, is verspeid. Er heeft dus iemand mijn nummer op een chatsite gezet. Weet niet of hier een profiel voor is aangemaakt of er andere gegevens bij stonden.
Is het te achter halen wie mijn nummer op de chat heeft gezet, en zou het zin hebben om naar de politie te gaan als dit bezig blijft?
 
Je zou eens op je eigen telefoonnummer kunnen Googlen, misschien kom je er dan achter op welke chat het staat.

Als je dat weet, kun je een beheerder aanspreken.
Zij kunnen wel nagaan vanaf welk IP-adres het is gebeurd.
 
Heb net het nummer gegoogled maar kwam het nergens tegen.

Had aan een persoon gevraagd die me sms'de en zei dat er blijkbaar geen profiel of foto was aangemaakt, en het nummer zo bij een chat werd vermeld. Dus ben bang dat dit niet te achte halen is :(


Je zou eens op je eigen telefoonnummer kunnen Googlen, misschien kom je er dan achter op welke chat het staat.

Als je dat weet, kun je een beheerder aanspreken.
Zij kunnen wel nagaan vanaf welk IP-adres het is gebeurd.
 
Hoihoi,

Achterhalen wie zo iets doet zal vrij moelijk zijn maar als het vervelend wordt, is aangifte doen de juiste stap (je weet maar nooit wat voor andere dingen deze persoon eventueel zou kunnen doen).

Ik ben zelf de eigenaar van een chatsite, http://blabla.com en bij ons worden alle gegevens opgeslagen. Indien je een datum en tijdstip hebt, en de kamer waar dit gebeurd is, kunnen wij zoiets achterhalen. De logs zijn groot, dus zonder datum en tijd wordt het al heel lastig.

Bovendien kunnen wij ip adressen niet zomaar aan overige bezoekers geven, waardoor je er nog niets aan hebt. Indien de politie hier om zou vragen, voor een onderzoek, dan wordt het een ander verhaal. Wat wij wel kunnen doen is de persoon die zoiets doet voor enige, of langere tijd van de site bannen. Op Kletsen.com zijn dagelijks van 09:00 tot middernacht moderators online die er op toezien dat bezoekers zich aan de Normen & Waarden van de site houden, en het dus een gezellige chat blijft. Bij ons is het namelijk niet toegestaan om email adressen of telefoonnr's te plaatsen.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat er snel een eind aankomt.

Groeten en we blabla.com,


Denre
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan