Chat berichtengeschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

qbase

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Berichten
1
Hoi wie zou mij kunnen helpen ?

In ons bedrijf wordt er heel wat gechat alleen willen wij weten als bedrijf of er netjes wordt heen en weer gechat. Is er een mogelijk heid om de geschreven chat terug te vinden op de pc. Zoja waar kan men dat terug vinden en zijn cam uitzendingen ook weer terug te halen. Hopelijk weet iemand een oplossing ons besturings system is Windows XP. Op msn kan men terug kijken bij berichtengeschiedenis maar ze gebruiken ook andere chat site`s
 
Heb je al nagevraagd of je dit wel mag nagaan in het kader van privacy van werknemers?
 
Welkom bij Helpmij.

Ben jij BAAS van dat bedrijf.
Dan zou ik maar eens heel snel die functies gaan blokkeren.
Of betalen jullie de medewerkers voor het chatten en webcams kijken.
Er zijn maar een paar muisklikken nodig om je gehele boekhouding over straat te zien gaan.

Mijn mening een DOM bedrijf.
 
dat hoeft ie niet na te vragen: dat mag dus niet, tenzij werknemers daarover van te voren geïnformeerd zijn en de werkgever hiermee een aanvaardbaar doel heeft.
Als er een OR in het bedrijf is mag die er ook nog eerst wat over zeggen.
 
Chatlog's van chat-site's worden niet zomaar vrijgegeven..

En maar goed ook, want ik zou het niet prettig vinden als ik gecontroleert werd door een derde.

Dus of blokkeren of gewoon vrijgeven op basis van vertrouwen..

Offtopic: Doet me denken aan die test,volgens mij in computeridee, waarbij ze van tien "geformateerde"harde schijven de data probeerde terug te halen. Wat bleek, de baas stuurde de ergste mailtjes.
 
Interessant, er wordt een technische vraag gesteld en iedereen is gelijk op de tenen getrapt waarna de bedrijfsvoering gelijk onder de loep wordt genomen. Er worden zelfs toespelingen gemaakt dat het een DOM bedrijf zou zijn.....Jammer hoor.

Goed, ik ga geen aantijgingen maken, maar ik weet dat alles wat op het netwerk en pc's op kantoor en onder werktijd gebeurt op alle fronten gecontroleerd mag worden door Werkgever danwel een aangewezen persoon (It-beheerder). Immers de werkgever is verantwoordelijk voor jouw handel en wandel in deze tijd! Als je illegale software op je pc hebt en de BSA komt langs, dan wordt je baas gepakt... dit geldt verder ook voor jouw doen en laten op het internet.

Dus de vraag is weldegelijk gegrond. Helaas heb ik geen antwoord. Een Event of keylogger misschien?

Grt Steven
 
DOM

Ja,
Ik heb geen toespelling gemaakt ik heb hier gewoon neergezet dat het een dom bedrijf is die zijn werknemers laat chatten.

Ik beheer een klein bedrijfsnetwerk maar daar zijn deze functies uitgeschakeld.
De BAAS betaald niet voor chatverkeer.
En zoals ik ook al aangaf een paar muisklikken en de bedrijfsgegevens gaan over het internet.

En dan nog even verder gaan op de privacy, de baas moet zorgen voor software die niet illegaal is.
Maar de BAAS en de ict medewerker mogen NIET zonder TOESTEMMING in andermans spullen gaan rommelen of het moet voor de tijd aangekondigd worden.
Doet de baas dat niet dan is hij strafbaar.

Maar ik wens je veel suc6 met de zoektocht.:thumb:
 
:evil: ***** wat een gezeik hierover of het wel of niet kan. In ons bedrijf kan veel, heel veel zelfs. Maar wil wel weten of er netjes wordt omgegaan met het chat verkeer ik ben tenslotte de baas en beslis wat er gebeurt en zijn er personen die er niet mee eens zijn, zullen ze toch elders werk moeten gaan zoeken. Verder wordt het van tevoren aangegeven dat er wordt gecontroleerd wat is dan het probleem ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan