chat wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
De gesprekken tijdens het cammen vind ik terug onder "Mijn gespreksgeschiedenis". Na enige tijd wis ik ze meestal. Maar als ik met google-desktop zoek ontdek ik dat ze toch nog bewaard zijn, namelijk in het "logboek" van messenger live. Hoe kan ik ze daar wissen zodat ze helemaal uit mijn pc verdwenen zijn? Heeft dit iets te maken met het cachegeheugen?

Nog geen reactie. Eigenlijk komt het neer op deze vraag: hoe kan ik het logboek van Messenger wissen? Of : hoe kan ik het cachegeheugen wissen?

Het logboek van Live Messenger wordt meestal opgeslagen op een locatie die lijkt op onderstaande:
C:\Users\[Gebruikersnaam]\Documents\Mijn ontvangen bestanden\[e-mailadres met boel cijfertjes]\Geschiedenis

Dus daar kun je de logboeken ook wissen.
Verder kun je in Live Messenger ook uitzetten dat Messenger überhaupt logboeken moet aanmaken.
Dit gaat via Extra > Opties... > Berichten (aan de linkerkant) > Vinkje weghalen bij Berichten automatisch in een bestand opslaan.

Succes!

Dank voor je reactie. Maar ik blijf toch met een probleem zitten. Als ik alles wis volgens jouw adviezen en vervolgens met google-desktop op zoek ga naar een woord dat veel voorkomt in die chatberichten krijg ik opnieuw een hele lijst met de berichten die zouden gewist zijn. Daarbij wordt dan vermeld: "opgeslagen in het cachegeheugen". Ergens moeten die berichten dus toch nog op de harde schijf staan en wel in dat "cachegeheugen". Ik wil ze wel helemaal wissen. maar hoe moet dat dan? Hoe kan ik dat "cachegeugen" (wat het ook moge wezen) voorgoed wissen?

Nog altijd geen afdoend antwoord. De chatsessies zitten blijkbaar nog altijd in het cachegeheugen. In "Mijn gespreksgeschiedenis" vind ik ze dus niet meer teug, maar met Google-desktop komen ze nog altijd boven water. Wie weet hoe ik dit moet oplossen? De CC Cleaner wist ze ook al niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan