Chatbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crime

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Een chatbox.
Ik moet er een maken, voor op de site.
Maar, hoe kan ik dit het beste doen? Java, Flash, PHP, noem maar op?
Ik wil graag een echte chat, en geen Chat-look-a-like, wat eigenlijk een shoutbox is.

En ik heb het liefst dat je je moet registreren, zodat niet iedereen zomaar onder dezelfde naam kan praten - voorkomt weer problemen. Als dit laatste ingewikkeld of moeilijk is, dan hoeft het niet hoor, het zou alleen wel beter zijn.

Ik weet verder vrij veel van php en mysql enzo, dus dat moet geen probleem worden.

Waarom niet gewoon een Javabased IRC-applet hosten op je site zoals heel veel games doen? Dan heb je alles wat je je kunt wensen, zonder dat je het wiel opnieuw uit moet vinden :)

Zou je me daar iets meer over kunnen vertellen

De makkelijkste manier is om gewoon een bestaande, grote IRC server te nemen, daar een kanaal te registreren en vervolgens een beetje rond te neuzen op Google voor een leuke gratis Applet.

Daarna configureer je die, zodat hij wijst naar de gekozen IRC server en automatisch het kanaal van jouw spel/site joint.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar al vaak genoeg gezien; heel erg moeilijk is het volgensmij niet. Misschien dat er iemand is die er meer van weet though :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan