Chatprogramma in Java

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Een chatprogramma voor een informaticaopdracht van school.

Eindcijfer: 8,5.

Kijk hier voor meer leesmateriaal.

Groet, Niek

P.S. Dit programma is alleen getest binnen een thuisnetwerk. Voor extern gebruik zul je in ieder geval poort 4444 open moeten zetten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
daar bedoelde ik mee, hoezo open je een topic waarin je doorverwijst naar een andere pagina, dat is reclame en vervuiling van home

maar goed, dat is aan de admins.

Ten eerste, ik wil hier mijn programma laten testen.

Ten tweede, de link verwijst naar een ander topic waarin een stukje van het proces verwerkt is.

_emile_, indien je problemen hebt met de manier waarop het programma hier wordt aangeboden dan mag je in het vervolg je 'meld misbruik in dit bericht" link gebruiken.
Discussie in het hierover is overbodig, omdat het ten eerste offtopic is en ten tweede aan de moderators is om te beslissen of het wel/niet goed is.

Daarnaast lijkt het mij wel duidelijk dat het programma getest mag worden omdat het in de sectie "Test mijn programma" staat.
In dit topic hoef ik geen verdere reactie op dit bericht. Mocht je het ergens niet mee eens zijn, verwijs ik je zoals hierboven aangegeven naar de 'meld misbruik' link of anders naar de mailbox van (een van) de moderators.

Laatst bewerkt:
Een chatprogramma voor een informaticaopdracht van school.

Eindcijfer: 8,5.

Kijk hier voor meer leesmateriaal.

Groet, Niek

P.S. Dit programma is alleen getest binnen een thuisnetwerk. Voor extern gebruik zul je in ieder geval poort 4444 open moeten zetten.
wat flauw, ik heet ook Niek XD:evil:

Omg :shocked: Je meent het, wat zit iedreen hier te nubben over dingen die nix met de app zelf hebben te maken? >_>

Heb hem getest, werk nice voor zover ik kan zien :thumb:

Weet niet of je van plan bent nog volgende versies te maken, maar hier heb je in elk geval enkele suggesties:
* Layout die zich aanpast aan grote van je scherm
* Bij client login een lijst met beschikbare servers (als dat mogelijk is)
* Bij de server een afsluit optie ofzo, ik krijch die niet meer afgesloten behalve via taakbeheer

Edit: welke IDE heb je gebruikt? Eclipse?

Cheers
BN

Laatst bewerkt:
@bn2vs

Bedankt voor je reactie! ;) Het was, zoals de OP al zegt, een project voor informatica op de middelbare school. Vandaar dat ik er nu niet meer aan werk ;) Nu doe ik de studie Technische Informatica aan de UT. Qua programmeren al een hele vooruitgang ;) Toevallig deze week voor het vak Programmeren 2 een chatprogramma gebouwd :p

Toen (op de middelbare school) werkte ik met Eclipse, nu gaat mijn voorkeur uit naar Netbeans ;).

Op je suggesties:
De Layout zal een 'vaste' layout (null) zijn, omdat ik waarschijnlijk niet met flow, border, of gridlayout heb gewerkt (best lang geleden :))
Een lijst met servers lijkt mij op het eerste gezicht niet kunnen. Een oplossing zou zijn een vaste server die altijd draait, waarbij de ChatServers zich aanmelden. De clientServers vragen de lijst op van de ip-adressen van die vaste server..
De ChatServer heeft echter wel een sluitknop, alleen door onze onervarenheid toen is deze niet echt zichtbaar :p Het is het stukje ruimte onder de TextArea ;) Probeer maar eens ;)

Niek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan