• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

chDir en curDir

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuzzi

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Ik heb een werkmap K:\Algemeen\TOA.xls
In een in macro heb ik de volgende code om een kopie op te slaan in de sub-directory TOA-kopies.

ChDir ("TOA-kopies")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
kopie1, FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False

Echter nu blijkt dat K: \Algemeen niet altijd de "huidige directory" is en dus ChDir fout gaat.
Iemand een idee hoe dat zit.? (Ik wil geen absolute padverwijzing gebruiken.)

gr, Herman

Is het dan niet eenvoudiger om eerst de instructie chdir algemeen te geven, zodat je zeker weet daar te zijn als de rest van je opdrachten moeten worden uitgevoerd?
Joop

jepewe zei:
Is het dan niet eenvoudiger om eerst de instructie chdir algemeen te geven, zodat je zeker weet daar te zijn als de rest van je opdrachten moeten worden uitgevoerd?
Joop

Zelfde probleem: als ik eerst in Excel een andere werkmap op een geheel andere locatie had geopend en vervolgens mijn K:\Algemeen\TOA open via een bestandbeheerprogrogrogramma, dan zal ChDir ("Algemeen") een foutmelding geven omdat de folder niet gevonden wordt.
Wat jij voorstelt werkt alleen met absolute pad- en drive-verwijzing, voor zover ik het begrijp.

gr, Herman

Je roept TOA.xls op vanuit K:\Algemeen

Gebruik dan een variabele waarin je deze directory opslaat en gebruik die bij chdir.
Meteen na starten TOA.xls (bijvoorbeeld in workbook_open)
public myDir as string
myDir = activeworkbook.path

verderop
chDir (myDir)

Dat is zo ongeveer wat ik nu ondertussen ook gedaan heb. Ik laat nog een melding verschijnen en de code afbreken als het ingestelde pad niet meer bestaat.

De reden van de vraag was, dat binnenkort onze mappenstructuur omgegooid wordt en daarmee de padverwijzingen in mijn code niet meer zouden kloppen.

groet en bedankt,
Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan