chdir probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maynar

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Code:
if(!isset($_GET['dir']))
{
	$_GET['dir'] = './';
}
else
{
	if(is_dir($_GET['dir']))
	{
 		 chdir($_GET['dir']);
/* Hier zit de fout, veranderd working directory van het script, maar doet dat niet goed.
Hele script houd er mee op en pagina laad verder ook niet meer */
	}
	else
	{
		$_GET['dir'] = '.onbekend';
	}
}

Wat ga hier nou fout?
Ik ben er achter gekomen dat de chdir het deed, omdat als ik die regel weg haal het script gewoon laad, alleen kan ik dan niet in andere mappen komen dan de map waar het script zelf in staat.

Weten jullie toevallig nog iets?
Heel erg bedankt,

Maynar

wat voer je in als get???

nou het gaat mis als ik ../ probeer of als ik in een onder liggende map wil, dus test/
maar ./ of leeg (word afgevangen) doet het wel
Het punt is dat ik dit ook op een andere site had, zelfde structuur.

zou je kunnen proberen om voor als je acties./ te zetten dus een map terug is ./../ en je map test is ./test/(als in zelfde map is) en anders ./../test de map is buiten de map waar je nu in zit.....

Hij doet het alweer, sinds ik alles nu in één php file heb gezet, het vreemde is dat hij wel alles deed in de map van het bestand zelf... maar daar buiten niet meer...
noujah...

wel nog een ander probleem dat ik op een andere website ook had... alles wat na dit script nog wordt geinclude wordt foutief of gewoon niet geinclude... dit zou kunnen omdat de working directory veranderd is in dit script, maar het terugzetten van de working directory naar de standaard werkt ook niet... :|

help?

Hij doet het alweer, sinds ik alles nu in één php file heb gezet, het vreemde is dat hij wel alles deed in de map van het bestand zelf... maar daar buiten niet meer...
noujah...

wel nog een ander probleem dat ik op een andere website ook had... alles wat na dit script nog wordt geinclude wordt foutief of gewoon niet geinclude... dit zou kunnen omdat de working directory veranderd is in dit script, maar het terugzetten van de working directory naar de standaard werkt ook niet... :|

help?

en laat maar weer, dit was uiteindelijk toch makkelijk te herstellen.
1. Niet zo vaak dingen includen, met php commandos kan dat nog wel eens fout gaat.
2. beste manier om php chdir te gebruiken is met volledige UNIX path (op unix server natuurlijk).

Alsnog bedankt.. dat met die paden van de vorige post zette me aan het denken

*Vraag beantwoord*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan