Check box (selectie vakjes) werken niet?? urgent AUB!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ayad1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb geen ervaring met MS Access!!
Ik een heb een simpele formulier gemaakt waar je vragen moet beantwoorden met Yes or No, naast iedere Yes in het formulier staat een vierkantje die men moet aanvinken!! en dat geldt ook voor No. Alleen die werken helaas niet!!

Kan iemand mij hiermij helpen!! en het liefste met een code??
de onderste code werkt niet!!!!!!!!

Alvst bedankt

Private Sub Ja_1_AfterUpdate()
If Me.Ja_1 Then
Me![Ja_1] = True
Else: Me![Ja_1] = False
End If
End Sub

and

Private Sub Nee_1_AfterUpdate()
If Me.Nee_1 Then
Me![Nee_1] = True
Else: Me![Nee_1] = False
End If
End Sub

Alvast bedankt!!

Waarschijnlijk heb je teveel uitroeptekens in je code staan (lees de forumregels eens door svp).
Vertel eens wat de zin is van een combinatie van een vinkvak Yes en een vinkvak No ?

Deze code doet helemaal niks:

Code:
If Me.Ja_1 Then
      Me![Ja_1] = True
Else
      Me![Ja_1] = False
End If
End Sub

Het enige dat je doet, is controleren wat de waarde van het checkveld is. Feitelijk zeg je: Als Ja_1 Ja is, dan Ja, anders (oftewel: Ja_1 is Nee) Nee)
Is dus per definitie altijd hetzelfde...

Dank je wel voor je snele reacties!!

Ik heb bijvoorbeeld het volgende text staan:

(1) is de tankwagen gereinigd? yes or No
etc.....

Als het voor de eerste vraag werkt, dan vermoed ik dat het ook voor andere vragen gaat werken, en inderdaad met verschillende Namen en ControlSources.

De eigenschappen van de eerste chekbox "Yes" van vraag (1) zijn Ja_1 voor de ''Name'' en ook Ja_1 als "ControlSource".

Voor chekbox "Nee" geld hetzelfde en dat is "Nee_1" voor Namen en ook "Nee_1" voor "ControlSources".

Kan iemand van jullie mij aanwijzen hoe ik de code die ik hier heb, aanpassen zodat het wel gaat werken!!

If Me.Ja_1 Then
Me![Ja_1] = True
Else
Me![Ja_1] = False
End If
End Sub

Alvast bedankt!!

Gr

Ik krijg de indruk dat je e.e.a. door elkaar haalt... Om te beginnen: is je formulier wel goed aan een tabel gebonden? Als je één tabel gebruikt als Recordbron, dan zit je wel goed; gebruik je een query, dan moet je eerst controleren of je met die query wel records kunt bewerken; zo nee, dan heeft het formulier daarvoor ook geen zin.

Een object op een formulier koppel je vervolgens aan een veld uit de Recordbron. In jouw geval (overigens een standaard van Access) hebben de objecten dezelfde naam gekregen als de veldnamen. Op zich mag dat wel, maar ik zou toch, als ik jou was, de teksvakken de naam txt[+Veldnaam] geven, keuzelijsten cbo[+Veldnaam] en de selectievakjes chk[+Veldnaam] (bijvoorbeeld).
Als de query (een tabel werkt altijd) is bij te werken, dan hoef je helemaal geen code te gebruiken; elke wijziging in het selectievakje wordt namelijk gelijk opgeslagen in het onderliggende veld. Tenzij de query niet is bij te werken, en dan heeft code ook weinig zin.
Check dus eerst de query, en kijk of de knoppen Nieuw en Vewijderen wel actief zijn. Zo nee (zijn ze grijs) pas dan eerst de query aan.

Dank je wel octafish voor je uitleg....

Zoals ik al zei, ik heb nooit met access gewerkt!!
ik ben meer een PLC/SCADA programmeur, ik moet dit van een collega van mij overnemen die al vertrokken is,
ik moet voor een klant van ons een formulier in onze database(Mainpro) bouwen, alleen ik heb daar weinig kaas van gegeten.....
Ik denk dat iemand zoals je die ervaring en kennis van access heeft, het kan afronden in 5 a 10 minuten.

Wilt u mij hiermij aub helpen, als je antwoord ja is, dan kan ik je alle gegevens naar je prive email vezenden???

Ik lees van je,

Groetjes

A.M

Hallo dames en heren...
Na een tijd van zoeken en uitproberen, heb ik mijn uitdagingen overwonnen!!

en bedankt voor alle steun jongens!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan