• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Check gebeurtenis in vastgestelde tijdframes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ocirne

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
67
Hallo,

Ik heb een lijst met gebeurtenissen die alle een datum + tijdstip hebben en een lijst met vaste tijdframes. Nu wil ik per gebeurtenis vaststellen of die binnen of buiten de vastgestelde tijdframes hebben plaatsgevonden. Zolang het gaat om unieke tijdframes (ieder een unieke datum) dan gaat het goed (ik gebruik daarvoor de INDEX-functie), zodra ik meerdere tijdsframes op een dag heb dan kom ik er niet om middels een formule vast te stellen of een gebeurtenis binnen of buiten het tijdsframe heeft plaatsgevonden.

Ik heb een vereenvoudigd voorbeeld bijgevoegd zodat hopelijk duidelijk wordt wat ik bedoel. Ik zou graag in kolom F via een formule willen bereiken dat het tijdstip van een gebeurtenis in kolom D wordt getoetst aan de tijdsframes in de kolommen A en B. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Ocirne
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_tijdsframe.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 12
Zo?
Code:
=IF(SUMPRODUCT(($A$2:$A$5<=D3)*($B$2:$B$5>=D3));"Ja";"Nee")
 
Beste VenA,

Jouw oplossing werkt grandioos! Simpel, maar doeltreffend. Ik was er zelf niet op gekomen.

Bedankt en groeten,

Ocirne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan