[CHECK] mijn site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robintjee

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo helpmij.nl,

Vanmiddag -- Knip -- online gegooid, en wou graag jullie mening hierover hebben volgens het volgende formulier:

Code:
[b]Minpunten:[/b]
[b]Pluspunten:[/b]
[b]Opmerkingen:[/b]
[b]Cijfer:[/b]

Kritiek is welkom, zolang deze nuttig is en ik er ook echt iets mee kan.

Bij voorbaat dank,

Robin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een hele mooie header! maar let wel op de foto´s dat ze niet uitgerekt worden (kijk evt naar content aware scaling Photoshop CS4)

Ik vroeg me in eerste instantie alleen af waar de site over gaat? Ik neem aan dat je nieuws artikelen wilt gaan schrijven? Heb je gekeken of er überhaupt nog wel een plekje is in die markt tussen alle grote aanbieders als nu.nl en fok.nl?

Verder je contentvlak lijkt heel erg op een standaard (wordpress) content vlak en heeft daarom niet meer zijn eigen kracht!

Wel leuk geschreven is je eerste post op de site!

Conclusie: Nog veel te doen maar een heel goede start!

Header afbeeldingen zijn 300k+ wat ik erg groot vind en wat de snelheid van de site niet ten goede komt. (natuurlijk als je eenmaal alle afbeeldingen gecached hebt merk je dat niet meer)

Daarnaast als je meerdere keren op een menu item klikt wijzigt de header naar die van een ander menu item, komt een beetje raar over.

verder mooie rustige layout zonder al te veel tierelantijntjes, chapeau

Hm. Zal even wat dingen neerzetten:

* onder Chat zit geen chat, maar meer een shoutbox. Als je een echte chat app wil, voeg dan een IRC applet toe, of verander het in shoutbox, want nu wek je verwachtingen die je niet waarmaakt

* Het is niet logisch of duidelijk dat de Zoek functie in het hoofdmenu alleen van toepassing is op het Forum als je daar als laatst op geklikt is; je verwacht dat alles in die balk voor de hele site geldt. Je kunt die beter in het forum zelf zetten en de site-zoek altijd daar neer zetten

* De introtekst is een beetje vervelend om te lezen; ik zou er een kortere en nettere uitleg neerzetten.

* Het helpt als je een nieuwssite hebt, om er wat artikelen op te zetten voor je de boel live zet, denk ik ;)

* Het forum lijkt niet echt bij de site horen... het gaat over vanalles terwijl de site zelf schijnbaar over het nieuws gaat. Je kunt beter de categorien her-indexen zodat het er bij lijkt te horen.

* Je poll doet het niet?

* Bij 'reageren op bericht' krijg je echt een overkill aan smileys wat er niet echt professioneel uitziet, terwijl de rest van de site volgensmij wel die uitstraling probeert te hebben

Veel succes verder met je site, ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Een hele mooie header! maar let wel op de foto´s dat ze niet uitgerekt worden (kijk evt naar content aware scaling Photoshop CS4)

Ik vroeg me in eerste instantie alleen af waar de site over gaat? Ik neem aan dat je nieuws artikelen wilt gaan schrijven? Heb je gekeken of er überhaupt nog wel een plekje is in die markt tussen alle grote aanbieders als nu.nl en fok.nl?

Verder je contentvlak lijkt heel erg op een standaard (wordpress) content vlak en heeft daarom niet meer zijn eigen kracht!

Wel leuk geschreven is je eerste post op de site!

Conclusie: Nog veel te doen maar een heel goede start!
Bedankt voor je kritiek, ik twijfel zelf inderdaad ook of er nog wel plek in de markt is voor zulk soort site's, maarja niet geschoten is altijd mis.

Header afbeeldingen zijn 300k+ wat ik erg groot vind en wat de snelheid van de site niet ten goede komt. (natuurlijk als je eenmaal alle afbeeldingen gecached hebt merk je dat niet meer)

Daarnaast als je meerdere keren op een menu item klikt wijzigt de header naar die van een ander menu item, komt een beetje raar over.

verder mooie rustige layout zonder al te veel tierelantijntjes, chapeau
In de eerste instantie hebben wij geprobeerd images met lagere resoluties toe te passen, maar dit beviel toch niet en trok de layout naar beneden (vond ik persoonlijk). Toen toch maar gekozen voor iets betere kwaliteits afbeeldingen, want zoals jij al zegt, eenmaal gecached hoeven ze niet meer geladen te worden.

Hm. Zal even wat dingen neerzetten:

* onder Chat zit geen chat, maar meer een shoutbox. Als je een echte chat app wil, voeg dan een IRC applet toe, of verander het in shoutbox, want nu wek je verwachtingen die je niet waarmaakt

* Het is niet logisch of duidelijk dat de Zoek functie in het hoofdmenu alleen van toepassing is op het Forum als je daar als laatst op geklikt is; je verwacht dat alles in die balk voor de hele site geldt. Je kunt die beter in het forum zelf zetten en de site-zoek altijd daar neer zetten

* De introtekst is een beetje vervelend om te lezen; ik zou er een kortere en nettere uitleg neerzetten.

* Het helpt als je een nieuwssite hebt, om er wat artikelen op te zetten voor je de boel live zet, denk ik ;)

* Het forum lijkt niet echt bij de site horen... het gaat over vanalles terwijl de site zelf schijnbaar over het nieuws gaat. Je kunt beter de categorien her-indexen zodat het er bij lijkt te horen.

* Je poll doet het niet?

* Bij 'reageren op bericht' krijg je echt een overkill aan smileys wat er niet echt professioneel uitziet, terwijl de rest van de site volgensmij wel die uitstraling probeert te hebben

Veel succes verder met je site, ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Bedankt voor je tijd die je hier in wilt steken, ik ben het inderdaad eens met de smileys, d it inderdaad een overload aan smileys :'). Voor de rest heb ik gekozen voor een forum met meerdere categorieën om zoveel mogelijk doelgroepen te lokken, we proberen vooral doelgroepen rond de 14~20 jaar te lokken, maarja alles is welkom. Chat ben ik het ook wel mee eens, maar het is een XMLHTTPRequest (live) chat, dus vandaar.

Verder kritiek is altijd welkom,

Bedankt alvast :)

Ziet er gelikt uit, ik zou het forum alleen meer als discussie punt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan