• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Check op IBAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Berichten
333
Goedemiddag,

Ik heb een post gevonden https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/904579-Velden-met-IBAN-rekeningnummer-formaat-en-validatie?highlight=check+iban

Maar volgens mij heb ik juist het voorbeeldje in post 8 nodig en die is er niet meer (of ik kijk niet goed)Bekijk bijlage Bestand helpmij forum.xlsm.

Ik heb nu 2 modules ingevoegd, maar zou willen dat hij door middel van een message box een fout geeft in plaats van in Cel C3. Het is onderdeel van een declaratie formulier, maar die heb ik voor privacy redenen even verwijderd.

Groet,

Mark
 
Laatst bewerkt:
Deze in de module van het werkblad.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$3" Then
        If Not ValidateIban(Target.Value) Then MsgBox "Helaas, u gaat niet door" & vbLf & "voor de broodrooster.", vbCritical, "Fout"
    End If
End Sub
 
In module 1 staat er al een tekst voor als er een verkeerde invoer wordt gedaan. Ik heb die code verwijderd en vervangen door de code die je noemt, maar hij geeft nog geen melding.
 
De code in module1 is volstrekt zinloos op die plek.
Plaats mijn code in de module van het werkblad.
 
Wil je misschien een voorbeeld plaatsen want ik voeg de module toe in dat werkblad, maar hij komt gewoon onder de modules. Dat had ik overigens bij mijn vorige post ook al geprobeerd.
 
Je moet geen module toevoegen. Ieder werkblad heeft een ingebouwde module. Die kun je openen door in de project explorer (CTRL-R) te dubbelklikken op het werkblad in kwestie. In jouw voorbeeldbestand heet dat object "Blad1 (Declaratie)". Zet de code in die module.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan