Ik heb een query die uitgevoerd word, en dan de checkbox namen geeft als "maakselectie[]". Ik wil middels de main checkbox checkEM, de functie dus uitvoeren. Wat ik dus nu heb;
<input type="checkbox" name="checkEm" value="TRUE" onclick="checkUncheck()" />
[JS]function checkUncheck(){
// Declareren van formulier naam, voor gehele functie
var form = document.mijnformulier;
// Als checkEm is gechecked
if ( form.checkEm.checked == 1 ){
for ( var ix = 0; ix < form.elements.length; ++ix ) {
var fld = form.elements[ix];
// Veldnaam van positie 0 t/m 12 pakken, dus zonder array ([])
if ( fld.name.substring(0,12) == "maakselectie" ) {
fld.checked = true;
}
}
}
// Als checkEm niet gechecked is
else {
for ( var ix = 0; ix < form.elements.length; ++ix ){
fld.checked = false;
}
}
}
}[/JS]
Weet niet of de code geheel netjes geschreven is? Afgezien daarvan, wil ik voor diegene die geselecteerd zijn de hele table row een andere achtergrond kleur meegeven. Dus als je iedere selecteerd, dat de rijen waarvan de checkbox gechecked is, een andere achtergrond kleur krijgt. Is deze niet gechecked, dan gaat 'ie terug naar zijn eigen achtergrond.
Ook indien mogelijk, als ik iedere selecteer, en dan toch ééntje niet wil hebben, dat als ik die uncheck, de main checkbox "CheckEM" dus ook niet gechecked is, aangezien dus niet alles aangevinkt is. Ik heb wel wat dingen geprobeerd, maar ik ben simpelweg niet ervaren genoeg op het gebied van javascript en online/ google heb ik niet veel nuttigs (te begrijpen code) gevonden.
Alvast bedankt.
<input type="checkbox" name="checkEm" value="TRUE" onclick="checkUncheck()" />
[JS]function checkUncheck(){
// Declareren van formulier naam, voor gehele functie
var form = document.mijnformulier;
// Als checkEm is gechecked
if ( form.checkEm.checked == 1 ){
for ( var ix = 0; ix < form.elements.length; ++ix ) {
fld.checked = true;
}
}
}
// Als checkEm niet gechecked is
else {
for ( var ix = 0; ix < form.elements.length; ++ix ){
fld.checked = false;
}
}
}
}[/JS]
Weet niet of de code geheel netjes geschreven is? Afgezien daarvan, wil ik voor diegene die geselecteerd zijn de hele table row een andere achtergrond kleur meegeven. Dus als je iedere selecteerd, dat de rijen waarvan de checkbox gechecked is, een andere achtergrond kleur krijgt. Is deze niet gechecked, dan gaat 'ie terug naar zijn eigen achtergrond.
Ook indien mogelijk, als ik iedere selecteer, en dan toch ééntje niet wil hebben, dat als ik die uncheck, de main checkbox "CheckEM" dus ook niet gechecked is, aangezien dus niet alles aangevinkt is. Ik heb wel wat dingen geprobeerd, maar ik ben simpelweg niet ervaren genoeg op het gebied van javascript en online/ google heb ik niet veel nuttigs (te begrijpen code) gevonden.
Alvast bedankt.