Checkbox als filteroptie in formulierkoptekst uitvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjobbels

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hoi,

Ik heb een formulier gemaakt waar ik op basis van de zoekvelden salesmanager en branche de totale lijst kan filteren. Dit werkt allemaal super!

Via de clear button worden de zoekvelden leeggemaakt
Code:
Private Sub btnClear_Click()

'Clear all search items
Me.cmbBranche = ""
Me.txtSalesManager = ""

End Sub

Nu heb ik 2 zoekvelden / filtervelden toegevoegd op basis van een checkbox.
Deze werken prima, maar hoe krijg ik ze leeggemaakt met de button? Wat moet ik toevoegen in bovenstaande code?

thanks

Laatst bewerkt:
Me.checkbox=Null als je ze grijs wilt hebben (niks geselecteerd) of Me.checkbox=0 als je de waarde False (of Nee etc) wilt zien. Normaal gesproken heeft een Ja/Nee veld de waarden True of False, maar als je alle records wilt zien, dus zowel Ja als Nee, dan gebruik je de eerste optie.

Deze heb ik voorheen al geprobeerd, maar helaas krijg ik hierbij een foutmelding. Selectievakje heeft de naam "cmbmaster". Dus het volgende heb ik toegevoegd Me.cmbmaster=Null.
zie screenshot voor de foutmeldingprintscreen foutmelding.jpg

Kun je de code posten die erbij gebruikt wordt?

Code:
Private Sub btnClear_Click()

'Clear all search items
Me.cmbBranche = ""
Me.txtSalesManager = ""
Me.cmbMaster = Null

End Sub

Een checkbox kun je op twee manieren resetten:
Me.chkMaster=""
Me.chkMaster=Null

Overigens geeft jouw naama (cmbMaster) aan dat het om een keuzelijst gaat, niet om een checkbox...

klopt... verkeerde naam aan het beestje gegeven!!
Ik heb het aangepast naar chkMaster maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding..

Dan zie ik zo gauw niet wat je fout doet; ik heb net een check gedaan op een willekeurig formuliertje, en heb geen enkel probleem om de checkbox leeg te maken... Kun je er een voorbeeldje van maken?

Ik heb het formulier met de tabellen en queries eruit gesloopt en de data gewijzigd (ivm bedrijfsgegevens). De mailmerge werkt nu niet meer... maar het gaat dus om de checkbox boven in het formulier. Deze moet met de clear button uitgevinkt worden, maar ik krijg helaas een foutmelding. Zie bijlage.. Bekijk bijlage Database1.zip

Ik vermoed dat je een selectievakje uit een Groepsvak hebt gebruikt; dan gaat het inderdaad niet werken. Probeer het eens met een ordinair selectievakje.... Bij mij is dat in ieder geval de oplossing.

Held!!!! haha hoe dom kan ik zijn. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan