Checkbox automatisch laten aanvinken na uitvoeren van query

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds64

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Hallo,

Ik heb een query die als resultaat (via een rapport) een lijst weergeeft om uit te printen. Nu zou ik graag hebben dat bij elke record die voorkomt in de query, een checkbox wordt aangevinkt. Deze checkbox zorgt er voor dat de record, niet meer hernomen wordt de volgende keer dat de query wordt uitgevoerd.

Welke code kan hier voor gebruikt worden,

Dank bij voorbaat.

Daar heb je een Bijwerkquery voor nodig die de waarde van het selectievakje omzet van False naar True. Of omgekeerd natuurlijk.

Is dit dan een bijkomende query die aangemaakt moet worden of kan dit met ėėn enkele query. ( lijst maken en checkbox aanvinken)?

Lijkt mij dat dat 2 queries zijn; één om het rapport te zien en één om daarna de selectie aan te passen. Je moet ook kijken op welke gebeurtenis je de bijwerkquery triggert, want als je hem te vroeg uitvoert zie je niks in je rapport :).

Om acties van de gebruikers te beperken, zou het beter zijn om deze bijwerkquery automatisch te laten uitvoeren, nadat de eerste query uitgevoerd is. Zou dit mogelijk zijn?

Ik ben het met je eens dat je gebruikers zoveel mogelijk buiten standaard acties moet houden. Maar je eerste query is een selectiequery; die wordt niet uitgevoerd. Hooguit geopend. Een bijwerkquery is daarentegen wél een actiequery en die kun je dus wél uitvoeren. Mij lijkt het erg onwenselijk om een bijwerkquery gelijk te laten uitvoeren nadat een selectiequery is geopend, omdat dan de gegevens in de selectiequery niet meer kloppen. Krijg je dus problemen mee.
Ik krijg het sterke vermoeden dat je niet volledig met formulieren en rapporten werkt, want dan zou je de vraag zo niet stellen. In mijn optiek maak je op het formulier de keuze die je wilt zien in het rapport, en opent daarna met een knop het rapport. Dat gebruikt dan jouw selectiequery als basis. Bij het sluiten van het rapport, als de gebruiker dus aangeeft dat-ie klaar is met bekijken/afdrukken van de gegevens, laat je de actiequery draaien die de selectievakjes bijwerkt. Dat zijn dus 2 aparte momenten. Voor dat bijwerken hoeft de gebruiker overigens niks te doen, want je gebruikt daarvoor een standaard gebeurtenis van het rapport.

dit is inderdaad de bedoeling dat de bijwerkquery zou uitgevoerd worden nadat het rapport is afgesloten. Ik veronderstel dat de bijwerkquery getriggerd zal moeten worden vanuit de "on close"-event van het rapport? Welke code gebruik ik hier dan voor?

Dat mensen berichten van anderen volledig quooten wordt al niet erg op prijs gesteld, maar je eigen berichten quooten? Lijkt mij niet heel erg nodig. Ik zou zeggen: gooi dat berichtje van 18:28 weg, want dat voegt natuurlijk helemaal niks toe.
Bovendien geef je zelf het antwoord op je vraag :). Er zijn 2 opties. Maakt weinig uit welke je gebruikt.
Code:
Private Sub Report_Close()
    DoCmd.OpenQuery "Naam van de query"
    CurrentDb.Execute "Naam van de query"
End Sub

Bedankt voor uw antwoord. Ik begrijp wel niet wat u bedoeld met het quoten van het bericht. Zoals ik hier zie heb ik mijn laatste bericht gestuurd om 16.11 uur. Het bericht van 18.28 zie ik niet staan en kan ik bijgevolg niet verwijderen. Als ik iets gequote heb dan is dit onbewust gebeurd. Mij excuses hiervoor.

Ik zie 'm nu ook niet meer staan, dus hij zal wel weggehaald zijn door een moderator. Die doen dat wel eens :). Kunnen we weer naar de vraag kijken: werkt het nu?

Mag je de vraag op <Opgelost> zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan