• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Checkbox doorkopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter BJTA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BJTA

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Hallo mensen,

Is er ook een manier om checkboxen door te kopieren naar beneden toe?

Neen,
alhoewel... hangt er van af hoe je het bedoelt.

Ikzelf doe dit steeds zo:

Selecteer de Checkbox, en dan sleep je hem naar onder, terwijl je CTRL ingedrukt houd.

Telkens je de checkbox even loslaat, heb je een kopie van het origineel

Luc

Markeer de checkbox en druk op CTRL+D. De checkbox wordt gekopieerd. Wel nog handmatig op de juiste plaats zetten.
Als je er meerdere mooi boven elkaar wilt zetten gebruik ik altijd de volgende methode:
Kopieer een aantal maal met CTRL+D.
De bovenste en de onderste op de juiste plaats zetten.
Dan alle checkboxen markeren. (Shift ingedrukt houden of gebied markeren m.b.v. pijltje uit de tekenwerkbalk.)
Dan werkbalk tekenen, uitlijnen of verdelen, en dan verdelen c.q. centreren.
Als je dit veel moet doen is het gemakkelijk om dat menuonderdeel steeds tot je beschikking te hebben als los werkbalkje.
Plaats de cursor in het smalle balkje bovenin het menu en sleep met ingedrukte linkermuisknop het menu een stukje naar rechts zodat het loskomt. Hierdoor blijft het zwevend in beeld. Je kunt het ook naar de rand van je werkblad slepen waardoor het een werkbalk wordt.

Ctrl+D werkt overigens met alle grafische figuren.

Dat werkt inderdaad goed.
Nu is alleen de checkbox gelinked aan een cel.

Deze waarde wordt niet mee gekopieerd naar beneden. Ik bedoel dus wanneer je het doorkopieerd naar beneden A1-->a2-->a3.

Is hier ook nog een oplossing voor?

Het gaat mij er namelijk om dat er slechts 2 keuzes mogelijk zijn om in te vullen in die bepaalde cel. Een alternatief is natuurlijk ook welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan