Opgelost Mozilla Thunderbird wil geen mail meer verzenden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
725
In Mozilla Thunderbird kan ik al minstens een week geen berichten meer verzenden. (via kpn: smtp.kpnmail.nl met een @Hetnet adres) Mail komt wel gewoon binnen . Gelukkig niet mijn hoofdadres maar toch.
Foutmelding Authenticatie is mislukt. In de accountinstellingen staat hij ingesteld op "Geen authenticatie" (altijd al zo geweest dacht ik). Misschien moet dat nu ineens wél met wachtwoord sinds een update oid? En zo ja, wélk wachtwoord, van wie? Of misschien iets anders fout ergens? De kpn server staat zo te zien gewoon goed als standaard ingesteld in de smtp-serverlijst.
 

Bijlagen

  • mailserverfout.jpg
    mailserverfout.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 2
heb ook kpn, maar ik weet niet helemaal of je nu nog met smtp.kpnmail.nl kan verzenden met een hetnet adres.
Weliicht ligt het toch daaraan,

Ik heb als instelling bij authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het toch smtp.kpnmail.nl moet zijn in plaats van smpt.kpnmail.nl ;)
 
Zijn de instellingen fout, heeft niets met Thunderbird zelf te maken.
Neem aan dat het een KPN account betreft.
Dank voor de KPN-link maar daar kom ik nu ook niet verder. De plaatjes bij KPN komen sowieso niet (meer) overeen met de werkelijke schermpjes in Mozzilla. Ik heb alle instellingsvarianten zo ongeveer geprobeerd maar hij blijft het vertikken.
Staat nu ingesteld op 'Normaal wachtwoord' waarna ik mijn KPN wachtwoord moest invoeren. Werkt niet (en het ww is toch écht goed, ook bij KPN log ik er mee in). Ook de verbindingsbeveiliging instellen op: ssl/tls (was eerst starttls) haalt niets uit.
Blijft raar dat het mail verzenden spontaan vastgelopen is zonder dat ik zelf iets aan de instellingen had veranderd.
Bericht automatisch samengevoegd:

heb ook kpn, maar ik weet niet helemaal of je nu nog met smtp.kpnmail.nl kan verzenden met een hetnet adres.
Weliicht ligt het toch daaraan,

Ik heb als instelling bij authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls
Ik denk dat ik dan toch bij de klantenservice van KPN terecht ga komen ;) Waarmee zou ik dán moeten verzenden als het niet met de smtp.kpnmail.nl is? Het is de enige server in de lijst. (een al 5 jaar niet meer bestaand emailadres in de uitgaande serverlijst heb ik nu toch maar even verwijderd)
 
Laatst bewerkt:
Als je er hiermee niet uitkomt is de klantenservice aan de beurt:
 
Als je nou eens thunderbird zelf het account laat zoeken. Dus je verwijderd het account, en daarna maak je weer een nieuw account aan met dat emailadres. Je kan het automatisch laten zoeken, maar je kan het ook handmatig invoeren.
Probeer eerst het automatisch eens, kijken wat die vindt.

Gebruik je POP of IMAP.

Servernaam: imap.kpnmail.nl
authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls

Servernaam smtp.kpnmail.nl
Poort 587
authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls
gebruikersnaam je hele emailadres
 
Als je nou eens thunderbird zelf het account laat zoeken.

Servernaam smtp.kpnmail.nl
Poort 587
authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls
gebruikersnaam je hele emailadres
Opgelost! Maar op een andere manier dan je aangaf ;) De kneep zat in jouw laatste regeltje: de gebruikersnaam: het hele emailadres. In Thunderbird staat niet aangegeven dat je daar het emailadres moet invullen. In mijn KPN account heb ik een andere persoonlijke gebruikersnaam. Die had ik nu ergens in Thunderbird ingevoerd, volgens mij omdat dat nog een blanco vakje was en ik dacht dat daar misschien de fout zat. Maar dat het verzenden niet meer werkte was al van vóórdat ik die foutieve gebruikersnaam invoerde toen ik op zoek ging naar de fout. Er moet dus ergens een keer iets spontaan in de instellingen fout zijn gegaan, door ergens een update ofzo, misschien bij KPN. Ik kijk nooit naar de instellingen, laat staan dat ik er zelf iets verander.
Overigens: bij mij is de standaard smtp-poort 465 .

Nog een vraagje dan: als ik mijn account verwijder en een nieuw aanmaak, dan ben ik toch ook alle mail kwijt behalve misschien die van de laatste tijd? KPN bewaart zelf niet de hele bulk aan oude mails van jaren geleden (die ik vaak nog wel bewaar als ze belangrijk waren ;) ) en die zal dus ook niet meer tevoorschijn komen in het nieuwe account?
Bericht automatisch samengevoegd:

Als je er hiermee niet uitkomt is de klantenservice aan de beurt:
Dank voor deze link, de fout zat in een verkeerde gebruikersnaam had ik al ontdekt via @femke98 . Bij mij staat wel een andere poort als standaard en die doet het gewoon (465). Maar ik blijf het dus heel raar vinden dat er kennelijk zomaar iets kan veranderen op de achtergrond. Ik heb zelf heel zeker niks in de instellingen veranderd (en ook niet in mijn KPN-account) waardoor het verzenden ineens vastliep.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan