Checkbox in sql

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingShift

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Hallo mede forum gebruikers,

Ik zit met een probleem. Ik ben met een website van een andere begonnen.
Nu moet ik een check box in een bestaande database bijvoegen. En op de website toevoegen. Dit heb ik nog nooit gedaan. En op internet ben ik nog steeds druk bezig met zoeken. Maar hoop dat jullie mij wat sneller op weg konden helpen.
De bedoeling is dat ik een check box bij voeg met N.V.T (niet van toepassing).
En deze in de database stop zodat ik hem weer kan uitlezen.
maar het probleem is ik wat moet de waarde van zijn in sql? Dit snap ik niet helemaal.

Alvast bedankt!!!!

Voor een checkbox zou je een BIT(1) kunnen gebruiken met waarde 1 of 0.

Maar als het hier gaat om een ander veld wat niet van toepassing is kun je misschien ook NULL invoeren in dat veld in plaats van een nieuw veld toevoegen.

Dat van 1 en 0 moet ik gebruiken denk ik.
Er moet wel een nieuw veld bij komen denk ik.
maar wat houd dat NULL in?

Hallo mede forum gebruikers,

Ik zit met een probleem. Ik ben met een website van een andere begonnen.
Nu moet ik een check box in een bestaande database bijvoegen. En op de website toevoegen. Dit heb ik nog nooit gedaan. En op internet ben ik nog steeds druk bezig met zoeken. Maar hoop dat jullie mij wat sneller op weg konden helpen.
De bedoeling is dat ik een check box bij voeg met N.V.T (niet van toepassing).
En deze in de database stop zodat ik hem weer kan uitlezen.
maar het probleem is ik wat moet de waarde van zijn in sql? Dit snap ik niet helemaal.

Alvast bedankt!!!!

Misschien nog wel even handig een voorbeeld.

het voorbeeld is:
ze moeten vragen beantwoorden op schoollevel en op persoonlijklevel en zommigen hebben niks met persoonlijk te maken. dan moeten ze N.V.T kunnen aan klikken dat het niks met persoonlijk te maken heeft

bijv, het domein pesten. heeft de school een pest protocol ja op schoollevel maar heeft niks met persoonlijklevel te maken dus N.V.T

Hoe ziet je database er nu uit?

Hoe ziet je database er nu uit?

Het is een aparte database met alleen maar gevuld met de gegeven antwoorden.
Dus de vragen worden er al in geslagen.
Zit met het probleem dat ik niet weet hoe je het moet uitlezen.
Wil graag de manier van 1 en 0 gebruiken.
zodra de checkbox word aangevinkt het 1 is en zo niet 0 is.

Kun je anders hier een dump van de database zónder data neerzetten?

Kun je anders hier een dump van de database zónder data neerzetten?

Dat is het probleem dat was ik nu even aan het uitzoeken welke dat is.
Ik ga verder waar anderen gebleven zijn met een vage omschrijving. heb wel een schematische tekening dus ben even aan het uitzoeken.
Maar wat er in die database staat is wat de mensen geantwoord hebben. Dus kan hem eigenlijk ook niet sturen. Maar het Domein (zo nomen ze die vragen) worden ingevuld. En deze leest hij allemaal netjes uit.
Maar nu zit ik met het probleem dat er een extra tabel bij moet, en die moet ingevuld worden met 1 of 0. Zodra het 1 is moet er op de pagina komen te staan niet van toepassing(N.V.T)

MVG KingShift

Volgens mij zit er ergens is volledig verkeerd in de database.

Gebruik je PHPMyAdmin? Ga dan even naar de database -> export -> structuur (dus 'DATA' uitvinken). Dan krijg je CREATE TABLE-query's. Als je die even hier neerzet, kunnen we weer verder kijken.

Volgens mij zit er ergens is volledig verkeerd in de database.

Gebruik je PHPMyAdmin? Ga dan even naar de database -> export -> structuur (dus 'DATA' uitvinken). Dan krijg je CREATE TABLE-query's. Als je die even hier neerzet, kunnen we weer verder kijken.

snap je niet helemaal met Create Table-query de rest is wel gelukt

databasenp1.jpg

Misschien hebben jullie hier wat aan.
Dit is een schema van de database.

Als een vraag niet van toepassing is kun je lijkt mij gewoon NULL invoeren in `antwoorden`(`antwoord`)

NULL betekent "geen waarde". Lijkt me perfect voor iets wat niet van toepassing is.

In de query komt dat er ongeveer zo uit te zien:
Code:
INSERT INTO `antwoorden`(`antwoord`) VALUES (NULL)

Als een vraag niet van toepassing is kun je lijkt mij gewoon NULL invoeren in `antwoorden`(`antwoord`)

NULL betekent "geen waarde". Lijkt me perfect voor iets wat niet van toepassing is.

In de query komt dat er ongeveer zo uit te zien:
Code:
INSERT INTO `antwoorden`(`antwoord`) VALUES (NULL)

oke dit ga ik even uit proberen vandaag. ik geef nog een reactie of het werkt of niet. ik snap wat u bedoeld.

Hartelijk dank!

Ik loop momenteel tegen andere problemen aan. Deze zullen eerst op gelost moeten worden voor het zin heeft of de checkbox er in te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan