• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox kopieren met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo Forum,

Zie onderstaande (deel van) code. Ik gebruik plakken speciaal waarden/opmaak omdat ik niet wil dat de formules ook gekopieerd worden, die achter Range A2:AW2 staan. Maar in AX2 staat een checkbox, maar deze wordt niet meegekopieerd met plakken speciaal, vandaar dat ik het zo wilde oplossen:

Code:
  Sheets("DataUren").Range("A2:AW2").Copy
  Sheets("DataUren").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
Sheets("DataUren").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(0).PasteSpecial xlFormats
  Sheets("DataUren").Range("AX2").Copy
  Sheets("DataUren").Range("AX" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Paste

Maar dit werkt dus niet niet, hij gaat fout op de onderste regel, als AX2 geplakt moet worden. Weten jullie hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt!

Mike

zwinmi,

Ik heb een ListBox op een blad gezet en met de macrorecorder de handelingen opgenomen en kwam tot dit resultaat.
Misschien een idee voor je om de macrorecorder te gebruiken.
Code:
ActiveSheet.Shapes("ListBox1").Copy

Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

bedankt voor je reactie. Maar dit is niet wat ik zoek denk ik. als ik die checkbox gewoon handmatig kopieer en plak, gaat het goed. maar deze moet dmv macro automatisch onderaan de lijst worden geplakt. en vba geeft pas een foutmelding bij de laatste regel: paste. het kopieren gaat dus wel goed...

groet mike

zwinmi,

Als je dehandelingen doet die nodig zijn om te kopieren en te plakken, maakt de recoder de code.
Deze kun je dan toch aanpassen in je eigen code en eventueel inkorten.

Misschien zie ik het verkeerd.

Ik heb dit getest in eigen bestandje.
Probeer het eens om te zetten naar jouw bladen en bereiken

Code:
Sheets("Blad1").Range("A1:L1").Copy
Sheets("Blad2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
Sheets("Blad2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(0).PasteSpecial xlFormats
Sheets("Blad1").Shapes("CheckBox1").Copy
    Sheets(2).Paste Destination:=Worksheets("blad2").Range("G" & Rows.Count).End(xlUp)

Hallo Harry,

Met deze code werkt het wel maar excel plakt ze over elkaar, hij ziet de andere cel niet als gevuld als er een selectievakje in staat. Ik heb hem al gekoppeld met de cel waarin deze staat, maar dat werkt ook niet. Ik gebruik nu geen selectievakje meer en heb gewoon een kolom waarin een V voor akkoord wordt geplaatst. Niet echt de oplossing, maar met het selectievakje wilde het niet lukken. Misschien dat iemand later nog iets weet...

Met vriendelijke groet,

Michael

In mij testbestandje gaat het wel goed Zwinmi.

Ps. zet onderstaande regel onder Sub Macro1().
Application.ScreenUpdating = False

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Juist Harry!

Deze gaat wel goed. Kan ik hem mooi ff aanpassen in mijn bestand. Hartelijk dank voor hulp iedere keer!

Met vriendelijke groet,

Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan