• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Checkbox koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jbaast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2024
In een van mijn excelsheets maak ik gebruik van checkboxen.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om checkboxen te linken aan elkaar op verschillende tabbladen.

Voorbeeld:
Op tabblad 2 kan iemand aanvinken welke opdrachten zijn afgewerkt (bijv. Opdracht 1 t/m 5; per opdracht een eigen checkbox), kan ik dan zorgen dat op het eerste tabblad automatisch een vinkje verschijnt in de checkbox wanneer alle opdrachten zijn afgevinkt op het andere tabblad?

met een voorbeeld zal wel bedoeld worden een voorbeeldbestandje. En waarom 2 keer dezelfde gegevens in 1 bestand?

En als antwoord op de vraag, ja, dat kan.

Het voorbeeld was om een beeld te schetsen.
Het gaat om een “leerlingvolgsysteem”. Leerlingen kunnen dan per leereenheid afgewerkte opdrachten afvinken. Als een eenheid geheel afgevinkt is op het tabblad “leereenheid #”, zou dat dan automatisch in het algehele overzicht (op tabblad 1) een vinkje moeten opleveren, zodat daar een automatisch overzicht ontstaat van afgewerkte leereenheden. Lang verhaal, maar ik kan het morgen eventueel onderbouwen met printscreens (daartoe ben ik nu niet in de gelegenheid).

In mijn hoofd werkt het dan als:
“Als box 1-4 zijn afgevinkt (op tabblad #), dan wordt automatisch de betreffende box op tabblad 1 aangevinkt”

Het bericht van emields over een voorbeeld bestandje heb je gemist?
Daarmee wordt een Excel document bedoeld, geen plaatjes.

Nee, met voorbeeld bedoelde ik in eerste instantie niet het bestand, maar een voorbeeld ter verduidelijking van het probleem.

Als je zo'n document hebt geplaatst komt het vast in orde :)

misschien is voor u duidelijk waar de uitslag van al die bladen moet(mag) komen , voor mij is dat allerminst duidelijk.

Je splitst gegevens die bij elkaar horen.
Excel bevat niet voor niets sorteer- en filterfunkties.

Zet alle gegevens in 1 werkblad.
Maak een kolom voor
- begin van een periode
- einde van een periode
- soort opdracht (verkenning, oefen, toepassing)
- voltooid: ja/nee
- feedback: ja/nee

Gebruik geen sjekboksen, maar vinkjes uit het webdings letterype.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan