Beste programmeurs 
Ik ben nog beginnend en heb niet zo gek veel kennis in mysql en php als de meeste mensen hier maar goed. Ben aan het werken aan een administratiesysteempje om spelers en wedstrijden van mijn eigen team in te voeren.
Nu wilde ik via checkboxen rode kaarten doorsturen naar de mysql database. Aangezien dezelfde variabele meerdere waarden krijgt wordt dat in php gezien als een array.
Invoercode:
formulier versturen:
Wanneer ik dan een of meerdere checkboxen op het formulier aanvink, dan geeft het op deze manier niet de waarde van die keuze(s) door. De waarde die dan verschijnt = Array. En niet bijvoorbeeld Angelo Zeegers of Jeffrey Menkehorst, Bas Hoevenaars.
Zou iemand mij een tip kunenn geven hoe ik er voor kan zorgen dat die waarden wel in de database komen te staan. (Graag rekening houden dat ik moeilijke constructies nog niet goed begrijp)
Alvast heel erg bedankt

Ik ben nog beginnend en heb niet zo gek veel kennis in mysql en php als de meeste mensen hier maar goed. Ben aan het werken aan een administratiesysteempje om spelers en wedstrijden van mijn eigen team in te voeren.
Nu wilde ik via checkboxen rode kaarten doorsturen naar de mysql database. Aangezien dezelfde variabele meerdere waarden krijgt wordt dat in php gezien als een array.
Invoercode:
PHP:
<form method="post" action="add_wedstrijd.php">
<table align="center" width="600" cellspacing="0" cellpadding="5" border="0" bordercolor="#000000">
<tr>
<td valign="top" style="background-color: #faf1dc; border-left: 1px solid #6a693c"><font color="#6a693c" face="Arial" size="1">  Rode kaarten:</font></td>
<td style="background-color: #faf1dc; border-right: 1px solid #6a693c"><input type="checkbox" name="kaart_rode[]" value="Angelo Zeegers">Angelo Zeegers<br><input type="checkbox" name="kaart_rode[]" value="Jeffrey Menkehorst">Jeffrey Menkehorst<br><input type="checkbox" name="kaart_rode[]" value="Bas Hoevenaars">Bas Hoevenaars<br></td>
</tr>
</table>
</form>
formulier versturen:
PHP:
include ("config.php");
$commando="INSERT INTO `wedstrijden` (id, datum, tijd, type, thuisploeg, uitploeg, thuis_doelpunten, uit_doelpunten, goals, assisten, kaart_gele, kaart_rode) VALUES (NULL, '$datum', '$tijd', '$type', '$thuisploeg', '$uitploeg', '$thuis_doelpunten', '$uit_doelpunten', '$goals', '$assisten', '$kaart_gele', '$kaart_rode')";
mysql_query($commando);
Wanneer ik dan een of meerdere checkboxen op het formulier aanvink, dan geeft het op deze manier niet de waarde van die keuze(s) door. De waarde die dan verschijnt = Array. En niet bijvoorbeeld Angelo Zeegers of Jeffrey Menkehorst, Bas Hoevenaars.
Zou iemand mij een tip kunenn geven hoe ik er voor kan zorgen dat die waarden wel in de database komen te staan. (Graag rekening houden dat ik moeilijke constructies nog niet goed begrijp)

Alvast heel erg bedankt

Laatst bewerkt: