checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha_Vink

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
En dan had ik nog een vraagje..

Ik heb in mijn formulier een checkbox. en als deze ge'checked' is moet de persoon opgenomen worden in een query, anders niet... Is dit mogelijk? en dan het liefst zonder gebruik van VBA

Alvast bedankt

groeten Tha_vink

Wat bedoel je precies

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met een checkbox en met het opnemen in een querie. Misschien heb je hier iets aan. In de database die gebruikt werd voor een enquete heb ik een formulier gemaakt waarin men in het tekstveld [klantnr] gevraagd werd een klantnr in te vullen. Omdat een klantnr uniek is en maar 1x verwerkt mocht worden had ik in dat formulier een onzichtbaar veldje [teller] gemaakt die telde hoeveel records een querie bevatte die gebaseerd was op de tabel waarin de antwoorden werden vastgelegd (na bijwerken [klantnr] Me.teller.requerie). Het veld [klantnr] van het formulier werd gebruikt als criteria in het veld [klantnr] van de querie die gebaseerd was op de tabel. Als de waarde van [teller] 0 was (kwam de klant nog niet voor) werden enkele queries uitgevoerd en uiteindelijk een vragenformulier geopend. Was de waarde van teller 1 werd een messagebox getoond met de melding: deze klant is al verwerkt.
De teller werkte met Dcount. Onder het invoerveldje had ik een knop gemaakt (invoer vragenlijst) waarin iets stond van: If Me.teller.value = 1 then messagebox enz Else (en dan hier de hele riedel van uitvoeren queries en uiteindelijk het openen van het vragenformulier. Helaas heb ik die database niet bij de hand. Aan een klein beetje VBA ontkom je niet maar dit is zelfs voor mij, met geen kennis van vba, te doen. Mocht je er zo niet uitkomen en de precieze commando's willen weten ga ik nog wel even zoeken. Suc7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan