• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico320

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
15
hallo, hoe kan ik in een document met checkboxen, de aangevinkte checkboxen op een volgend sheet terug zien? dus alleen de aangevinkte!
gr. Nico
 

Bijlagen

  • Map1 test1 checkbox.xls
    50 KB · Weergaven: 15
Bij de celeigenschappen van de Checkbox kun je bij LinkedCell deze aan een cel koppelen.
Als het aangevinkt is verschijnt daar 'WAAR', anders 'ONWAAR'.
In het ander blad staat een formule die kijkt wat er staat.

Misschien kun je er iets mee.
 

Bijlagen

  • checkbox.xls
    64,5 KB · Weergaven: 21
hallo Harry,
bedankt, voor de helft ben ik er, alleen ik wil op blad 2 alleen de aangevinkte boxen (dus cellen) terug zien

gr. Nico
 
Nico,

Zet onderstaande formule in A2 van Blad 'Vrij', en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter i.p.v. Enter.
Daarna doorvoeren met de vulgreep.

Code:
=ALS(RIJ()-1>SOM(N(materiaalspecifikatie!$B$4:$B$21=WAAR));"";INDEX(materiaalspecifikatie!$A$1:$A$21;KLEINSTE(ALS(materiaalspecifikatie!$B$1:$B$21=WAAR;RIJ(materiaalspecifikatie!$B$1:$B$21);"");RIJ()-1)))
 
hallo Harry,

ik krijg een #waarde! melding in de cel te staan, gaat niet helemaal goed.
de matrix formule heb ik afgesloten met ctrl, shift, enter
gr. nico
 
Hoi Nico,

Bij mij niet, dus even het bestandje erbij.

Materiaalspecificatie met een c. ;)
 

Bijlagen

  • checkbox.xls
    63 KB · Weergaven: 31
hoi Harry,

oplossing werkt perfect! dank voor de hulp.als je ook nog een
oplossing hebt vor mijn andere vraag (verplichte invulvelden)
ben ik voorlopig geholpen

gr, Nico
 
Hoi Nico,

Je vraag heb ik gezien, en @Cobbe deed daar een mooie oplossing, waar jij nog niet op gereageerd hebt.
Pas als de vraagsteller het er niet mee eens is, of het werkt niet, of het kan korter, of wat dan ook, dan alleen heeft het zin om te reageren lijkt me.

Je vraag komt vanzelf weer in beeld. :thumb:
 
nog een kleine schoonheidsfout, alles werkt zoals het moet, alleen krijg ik links/rechts van de checkboxen een # teken. heb eigenschappen van de cellen gecontroleerd maar kan niets vreemds ontdekken. ??
 
Nico,

Ik heb geen idee waar deze vandaan komen.
Dan zul je het bestandje even moeten uploaden zodat we kunnen kijken.

Als je daar achter bent, en het maakt verder niet uit, kun je de lettertype dezelfde opmaak geven als je cel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan