• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Checkboxen schuiven op NA het opslaan ?!!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Goedenacht,

Ik ben inmiddels voor de 2e/3e keer alle 280 checkboxen goed aan het neerzetten + koppelen + een macro aan een paar hangen.
dit is nogal veel werk. Buiten dat het veel werk is, doe ik het nu ook niet meer voor mn plezier. Hij zou namelijk gewoon moeten
onthouden wáár de checkboxen stonden.

ik heb de boel gecategoriseerd , en de 'titel' van de categorie onthoudt hij, en ook het 1e artikel. maar onder het eerste artikel staan dus ook ALLE andere checkboxen van die categorie..

hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.

EXCEL bestand zit er bij.
ik zou graag van iemand horen HOE dit ingodsnaam kan?! en hoe ik hiervan af kom.
(zonder NOGMAALS alle checkboxen goed te zetten....)

Omdat het bestand te groot is om hier te uploaden heb ik hem via een externe site geüpload.

Hierrrrr.

alvast bedankt!
met vriendelijke groet,
Steve!

met opslaan, bedoel ik eigenlijk het beveiligen... het was al laat :) excuses!

ik heb even wat rond gegoogled en als ik het goed begrijp is het zelfs met VBA aansturing het verschuiven van de boxen of eigenlijk alle controls niet of lastig te voorkomen.
http://www.excel-ticker.com/positioning-of-form-controls-using-vba-code-bug-in-excel-2010/

Het lijkt erop dat een sheet zonder checkboxen een veiliger optie is zeker als je het online wilt gaan gebruiken of verspreiden.

de checkboxen zijn wel te simuleren met het font wingdings 2, de tekens "R" en "£" die als lege en aangevinkte checkbox tonen, samen met een BeforeDouleCLick event of selectionchange event kun je gebruikers de tekens laten wisselen en daarmee het tonen van checkboxen

Laatst bewerkt:
Roel,

kun je me daar meer over vertellen?
misschien is dat dan wel een optie.

alvast bedankt.
met vriendelijke groet,

Steve

ik had nagenoeg de zelfde oplossing als Cobbe dus ik laat het maar even bij de bijlage van Cobbe

(alleen mijn checkboxjes zijn mooier :P)

haha...
Jij ook bedankt evengoed!

(wat mooier betreft, misschien dat ik hem ooit nog is aanpas!, dus vertel me; hoe kan ik dat dan het beste doen?)

steve

Op zich is het redelijk simpel aan te passen

Als je lettertype wingdings 2 gebruikt in kolom B en dan de tekens "R" = aangevinkt en "£" = lege box (pond teken, te vinden via invoegen symbool of door de volgende te toetsen Alt-0163) gebruikt ipv "X" en leeg

dan moet je nog wel in de macro's en in de als-formule in kolom A, de X vervangen door "R" om de filter te laten werken en de lege box kun je eventueel ook weglaten voor gewoon een lege cel.

je kunt ook nog alleen een vinkje zonder box gebruiken door letter P te gebruiken op lettertype wingdings 2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan