Checkdisk 'leegt' alle grote bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RenePingen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Berichten
4
Ik heb 2 hardeschijven in mijn computer en beide in partities verdeeld.

Kort geleden heb ik mijn c (windows) schijf opnieuw geformateerd en windows xp home met service pack 1 geinstalleerd.

Tijdens een keer opnieuw opstarten zag ik checkdisk een controle op mijn H schijf uitvoeren, de schijf waar al mijn films op staan. Hij was flink een tijd bezxig met opnieuw indexen en 'Deleting orphan files'.
Toen ik daarna terugkeerde in windows waren bijna alle grote bestanden (600mb+) helemaal geleegd. De bestanden bestonden nog, maar hadden een grootte van 0 kb.

Mijn vraag is: Hoe komt dit en is het mogelijk de verloren data terug te krijgen?

Deze recovery programma's heb ik al tevergeefs geprobeerd:
Restorer2000
R-Studio
Stellar Phoenix NTFS
GetDataBack NTFS
 
Ik heb t ook gehad: een groot deel van mijn mp3tjes waren weg.
Pas geleden draaide chkdisk weer en weer op de schijf waar m'n mp3tjes op stonden.
Toen ik weer keek was alles weer terug geplaatst.

En dit heb ik dus al 2x eerder gehad.
Geen idee wat de oorzaak er van is.
Het gebeurt maar in 1 partitie...

Heb jij al weer een keer chkdisk gedraaid?
 
Anders moet je je schijf laten controlen, met schijf controle van windows..
 
Laatst bewerkt:
Nog een keer checkdisk draaien werkte niet. Tijdens mijn zoektocht met google kwam ik wel wat mensen tegen met zelfde soort problemen, maar vaak had het daar te maken met overgang met besturingssystemen.

Overigens had daar niemand een oplossing
 
het ligt eraan hoe je harde schijf geformateerd is, maar kan je niet eens proberen om in dos op te starten en dan kijken of je dan wel iets terug kan vinden?
 
In dos zijn de bestanden nog steeds leeg.

Ook kwam ik er vandaag achter dat op de 1 of andere manier ook wat kleinere files wegzijn, maar die zijn wel echt verdwenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan