checkdisk logs: waar kan ik die vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik probeer mijn c schijf op fouten te controleren. Hij vond er 1 maar sloot daarna ineens af zodat ik de fout niet kon zien. Waar in windows xp kan ik het log van een scan terug zien?
Ik heb namelijk een probleem als ik streamingvideo via internet explorer bekijk op een gegeven moment na een aantal seconden blijft mijn PC hangen en 'bevriest' en kan ik hem dus alleen hardware matig nog maar uitzetten. Hij gaat dan vervolgens door de blauwe checkdisk maar daar staat dan ook een lap tekst maar daar kom ik ook niet uit dus daarom de vraag, waar kan ik een log terugvinden van zo'n scan? Alvast dank.
 
Laatst bewerkt:
De log moet je kunnen vinden in je logboeken applicaties en zoek daar de Winlogon vermelding, dubbelklikken en je leest de chkdsk log/errors..

Deze Computer - Rechtsklik - Beheren - Logboeken - applicaties - Winlogon..
 
ZipPe zei:
De log moet je kunnen vinden in je logboeken applicaties en zoek daar de Winlogon vermelding, dubbelklikken en je leest de chkdsk log/errors..

Deze Computer - Rechtsklik - Beheren - Logboeken - applicaties - Winlogon..

Ik zie bij logboeken alleen maar toepassing, beveiliging en systeem staan. Geen aplicaties of winlogon of iets dergelijks. Waar wel?

Update: ik heb hem gevonden, dit is de melding. Wat is hier aan de hand en wat ik hier aan doen?

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 28-6-2006
Tijd: 21:17:00
Gebruiker: n.v.t.
Computer: XXXXXXX
Beschrijving:
Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is FAT32.


De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.
Het volumenummer is C8F8-350A
De vermelding \Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\OVW1MLCT\player_buttons[1].gif bevat een ongeldige koppeling.
De grootte van vermelding \Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\OVW1MLCT\player_buttons[1].gif is ongeldig.
\Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\C5GBO5G5\player_sound_buttons[1].gif.
Het eerste cluster is ongeldig.
De vermelding wordt afgebroken.
\Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\OHYFE9QJ\rtlnieuws;channel=rtl4;progid=rtlnieuws;sz=62x90;abr=ec;bw=805;pos=streamspot;key=videoplayer;ptile=2;ord=1151521927743[1].
Het eerste cluster is ongeldig.
De vermelding wordt afgebroken.
De vermelding \Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\HD8N88P4\top-banner[1].gif bevat een ongeldige koppeling.
De grootte van vermelding \Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\HD8N88P4\top-banner[1].gif is ongeldig.
\Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\S1WHIZ0T\woensdag_1930_schiphol.avi_plain[1].xml.
Het eerste cluster is ongeldig.
De vermelding wordt afgebroken.
Verloren ketens omzetten in bestanden (J/N)? Ja
8 kB in 2 herstelde bestanden.
Het bestandssysteem is hersteld.
5114692 kB totale schijfruimte.
446228 kB in 610 verborgen bestanden.
9912 kB in 2117 mappen.
3750164 kB in 25276 bestanden.
908380 kB beschikbaar.

4096 bytes per cluster
1278673 clusters in totaal op schijf
227095 clusters beschikbaar op schijf


Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
ZipPe zei:
De log moet je kunnen vinden in je logboeken applicaties en zoek daar de Winlogon vermelding, dubbelklikken en je leest de chkdsk log/errors..

Deze Computer - Rechtsklik - Beheren - Logboeken - applicaties - Winlogon..
:rolleyes:

Sorry My Bad :eek: , Applications = Toepassingen - Werk hoofdzakeleijk op Engelse XP kan nogal eens verwarrend zijn..

Zo te lezen zitten al je schijfVouten in de TEMP locaties, dus wordt het hoog tijd dat je eens een schijfopruiming doet of download een progje als CCleaner en gebruik het regelmatig (dagelijks).. Doe daarna een start - uitvoeren - en type chkdsk /r en enter, dan volgt cmd window met een vraag type J en enter en reboot.. Doe daarna eens een Defragmentatie..

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true
 
Laatst bewerkt:
ZipPe zei:
:rolleyes:

Sorry My Bad :eek: , Applications = Toepassingen - Werk hoofdzakeleijk op Engelse XP kan nogal eens verwarrend zijn..

Zo te lezen zitten al je schijfVouten in de TEMP locaties, dus wordt het hoog tijd dat je eens een schijfopruiming doet of download een progje als CCleaner en gebruik het regelmatig (dagelijks).. Doe daarna een start - uitvoeren - en type chkdsk /r en enter, dan volgt cmd window met een vraag type J en enter en reboot.. Doe daarna eens een Defragmentatie..

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true

Ik zal eens kijken. CCleaner gebruik ik, heb ik gisteren ook weer even gebruikt en daarna de vastloper niet meer gekregen. Defragmentatie zou ik nog kunnen doen want dat is weer een tijd geleden.
Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan