In een applicatie moet ik enkele opties instellen bij het opstarten en afsluiten er van. Dit gaat goed alleen ontstaat er een probleem wanneer ik de opties in VBA in het Nederlands gebruik (voor gebruik in een Nederlandse versie van Access) en de applicatie in een Engelse versie gebruikt moet worden.
De applicatie moet eigenlijk beide versies aankunnen. Ik zat te denken aan twee mogelijkheden:
- Checken of het een Nederlandse of een Engelse versie betreft en vervolgens de applicatie automatisch naar de juiste code (Engelse of Nederlandse namen) laten gaan. Ik heb hiervoor gekeken naar de optie:
Application.LanguageSettings.LanguageID(msoLanguageIDInstall)
Hier komt een nummer uit. Kan ik er vanuit gaan dat dit nummer bij elke Nederlandse installatie gelijk is en zodoende hierop checken?
- Ik heb ook gekeken naar een constructie als:
if iserror(Application.SetOption "Statusbalk weergeven", False) then
Application.SetOption "Show Status Bar", False
else
Application.SetOption "Statusbalk weergeven", False
end if
Dit werkt echter niet, is er iets vergelijkbaars dat wel werkt?
Wat is de beste (meest universele) oplossing voor dit probleem?
De applicatie moet eigenlijk beide versies aankunnen. Ik zat te denken aan twee mogelijkheden:
- Checken of het een Nederlandse of een Engelse versie betreft en vervolgens de applicatie automatisch naar de juiste code (Engelse of Nederlandse namen) laten gaan. Ik heb hiervoor gekeken naar de optie:
Application.LanguageSettings.LanguageID(msoLanguageIDInstall)
Hier komt een nummer uit. Kan ik er vanuit gaan dat dit nummer bij elke Nederlandse installatie gelijk is en zodoende hierop checken?
- Ik heb ook gekeken naar een constructie als:
if iserror(Application.SetOption "Statusbalk weergeven", False) then
Application.SetOption "Show Status Bar", False
else
Application.SetOption "Statusbalk weergeven", False
end if
Dit werkt echter niet, is er iets vergelijkbaars dat wel werkt?
Wat is de beste (meest universele) oplossing voor dit probleem?