Checken of invoer al bekend is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een formlier maakt op basis van de tabel [Medewerker_Project] dan vul je daar met keuzelijsten de Medewerker en het Project in. Je slaat in die tabel de sleutelvelden op, maar je laat in de keuzelijsten doorgaans de namen zien, dat zoekt een stuk makkelijker. De keuzelijst cboMedewerker baseer je op de tabel [Medewerkers], de keuzelijst cboProject op de tabel [Projecten]. Voor het mooie laat je dan ook extra medewerker gegevens zien, en extra project gegevens. Dat kan het makkelijkst als je het formulier baseert op een query waarin je de extra velden uit de gekoppelde tabellen zet. Je kunt ze dan gewoon in het formulier zetten, en als je een medewerker kiest worden de extra gegevens netjes ingeladen. Je slaat ze dus niet extra op, het is puur ter controle. Verder hoef je niet zoveel te doen om het formulier te laten werken.

Beste Michel,

Super het is gelukt, heb het dankzij jou uitleg de juiste koppelingen en formulieren nu werkend. Hoe ik nu de rapporten gevuld krijgt met namen ipv van nummer van de ID, zoek i nog wel op in het forum.
Heb jij nog tijd gehad om te kijken naar onderstaande.

De tweede optie zal ik morgen uitwerken en posten. Kan mij voorstellen dat je daar zelf niet uitkomt.

Thanks

John

Staat nog op mijn lijstje :). Ik zal je wel even op weg helpen met je rapportvraag, want dat is heel simpel op te lossen. Als je het rapport baseert op een query die alle tabellen met gegevens bevat, dan kun je simpel alle velden die je wilt zien uit de betreffende tabellen halen. Dus de combi [Medewerkers]+[Medewerkers_Projecten]+[Projecten] is dan voldoende om alle medewerkergegevens te koppelen aan alle projectgegevens. Het enige waar je op moet letten is dat de query alle tabellen bevat die gekoppeld zijn. Dus als je alleen [Medewerkers]+[Projecten] zou gebruiken in de query gaat het fout, omdat die 2 tabellen niet aan elkaar te koppelen zijn. Daarom heb je [Medewerkers_Projecten] ook nodig in de schakel. Zelfs al zou je geen enkel veld uit die tabel gebruiken, dan nog is hij onmisbaar.

Beste Michel,
Ben je nog in d gelegenheid geweest om je lijstje af te werken en naar mijn uitdaging te kijken.

Je keuzelijst laat nu alleen de achternaam zien, en op basis daarvan wordt de NotInList afgevuurd. Je loopt dus tegen het probleem aan dat een bestaande achternaam niet meer triggert. Je zou dat kunnen oplossen door een samengesteld veld te maken waarop je selecteert. Dus een veld met de formule Naam: [Achternaam] & ", " & [Voornaam]. Deze kijkt dan of de complete naam in het format bestaat of niet. En daar kom je dan gauw genoeg achter want dat triggert het formulier. Enige aanpassing die je dan nog moet doen is het scheiden van de twee namen zodat ze correct in Achternaam en Voornaam worden ingevuld. Want je levert nu ook meer informatie mee met het formulier. Dat kan met een SPLIT opdracht.

Thanks

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan