checklist maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

toinepel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Ik probeer al een tijdje een checklist te maken maar het wil niet lukken. Niet zo gek, aangezien MS Access nieuw voor me is.

Het idee is:

een nr (bijv. ''213443'') wordt ingevoerd ín een veld. Je drukt op een knop en dan checkt het systeem of het nummer in de database staat. dan volgt er een melding met ''nummer gevonden'' en word het nummer afgevinkt zodat je niet nog een keer hetzelfde nummer kan invoeren.

Dit heb ik nodig omdat ik spullen voorzien van barcodes wil kunnen uitchecken.

Ik zal het wel onduidelijk uitgelegd maar kan het niet anders omschrijven.

Hoop dat iemand me kan en wil helpen ? :rolleyes:

B.v.d.

Indexed

Ik zou als oplossing kiezen om het veld te indexeren en geen duplicaten toe te laten.
Dus in de ontwerpmode op het veld waar het om gaat bij geindexeerd "Ja (geen duplicaten)" aanvinken. Nu kan men niet meer tweemaal hetzelfde nummer invoeren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik begrijp uit jouw uitleg dat een tabel hebt waarin alle mogelijke nummers al staan en dat je aan wilt geven dat je met een bepaald nummer al een actie hebt uitgevoerd.

Als je nu op je formulier ook een checkbox opneemt voor het 'aanvink'-veld dan zie je in een oog opslag of een nummer al is aangevinkt.
Je kan dan ook het zelfde veld gebruiken om het vinkje aan te zetten (of uit).
Het is een beetje moeilijk om te achterhalen onder welke condities je het nummer wilt aanvinken!

Wat wil je dat er gebeurt als een nummer niet in de database voorkomt?

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan