Chello delen met sitecom router lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoukjong

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Berichten
29
Om van het gezeur van internetdelen af te zijn heb ik deze week een sitecom cable router aangeschaft. Helaas ben ik nu nog niet van het gezeur af. Ik heb kabelinternet via chello, met een motorola surfboard cablemodem.

Ik heb netjes alle kabels omgezet van crossed naar standaard, de hele gebruiksaanwijzing van sitecom gevolgd, tot dan helemaal geen problemen. Aan het einde van de gebruiksaanwijzing staat echter: wacht 10 seconden en kijk dan of je verbinding hebt met internet. Er staat echter niet bij wat je moet doen als de computer geen verbinding maakt met internet, wat bij mij het geval is.

Ik kan wel van de pc naar de router pingen, maar zodra ik IE open, geeft ie aan dat de pagina niet gevonden kan worden. Kan dit liggen aan de router, chello of het MAC adres van de modem? Help!
 
kun je wel de pagina van de router benaderen met het ipadres? volgens mij 192.168.1.1
 
router benaderen

Als ik in IE het adres van de modem invoer, dan kom ik wel in het installatiescherm terecht, daar moet ik dan wat instellingen wijzigen. Als ik daar mee klaar ben geeft ie in hetzelfde scherm aan dat de gateway unreachable is.
 
Volgens mij moet je in je router het MAC-adres van de computer klonen waarmee je zonder router toegang had tot het internet.Of de computer waarmee je chello hebt geinstalleerd.
 
MAC adres

Ik heb al van alles geprobeerd met het MAC adres. Ik heb het adres van de motorola modem ingevoerd (die stond op de doos), geen verbinding. Ik kan ook op clone MAC klikken, dan heb ik ook geen verbinding.

Hoe achterhaal ik het MAC adresv an mijn computer?
 
start, uitvoeren en dan cmd intypen.

In het dosvenster typ je in: ipconfig /all en druk op enter.

Het fysieke adres is je macadres en die moet je clonen naar je router
 
het zal het ook eens in 1 keer doen..

met het goede MAC adres heb ik het internet op 1 computer via de router voor elkaar gekregen. Dit is de computer waar chello eerst ook binnen kwam. Ik probeer nu een twee computer aan te sluiten op de router, en helaas, dat lukt niet.
Bij netwerkeigenschappen geeft de pc aan dat er een kabel verbonden is, maar ik kan in IE de modem niet benaderen en ook niet pingen. Wie kan me hiermee helpen?
 
Heb je de kabels onderling al eens omgeruild? Dus van de pc die nu wel werkt naar diegene waarbij het nu niet werkt
 
nee, ik heb de kabels niet opgeruild, maar dat kan ook niet, kabel gaat door het hele huis heen en zit vast..
 
Wat voor een ipadres krijgt die pc?

Anders de pc onder de armen nemen en plaatsen op de plek waar het wel goed werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan