Chello Extreme Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiccoNL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Ik heb sinds vrijdag chello extreme maar het werkt niet helemaal.
Nu ben ik zo ver dat ik het internet aan de praat heb gekregen op 1 pc.
De andere pc zegt: "Deze computer heeft mogelijk geen of beperkte toegang tot het internet of andere netwerkbronnen"

Op allebei de computers staat windows xp en op allebei staat de firewall uit.
De computers zijn verbonden via een switch.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg Ricco H

Chello werkt met een uniek macadres, deze werkt dus op de netwerkkaart die bij installatie is gebruikt.
De switch kun je dan ook niet gebruiken, wel een router waarbij je dat macadres cloont.

Wel kun je in de pc die verbinding heeft een extra netwerkkaartje plaatsen en daar de tweede pc aanhangen, en op de eerste ics gebruiken.

Kan ik het macadres nog op de kaart van de andere computer gebruiken?
Zodat ik op de pc in ieder geval internet heb, en op die andere pc nietmeer?

En ik heb dus niets meer aan de switch, en moet een router kopen?
Ik heb nu 3 pc's staan en 1 switch.

mvg Ricco H

Als je drie pc's op internet aan wilt sluiten, rest je niets anders dan een (draadloze) router.
Omdat je je kabelmodem al eerder met een pc hebt verbonden ligt het mac-adres van de netwerkkaart van deze 'oorspronkelijke' pc vast in het kabelmodem.
Bij het installeren van een router begin je deze oorspronkelijke pc via een kabel te verbinden met de router.
In de setup van de router (ip-adres voor toegang is afhankelijk van het merk en type router) moet je het mac-adres van de met de router verbonden netwerkkaart 'klonen'. Dat staat ergens in één van de vensters van de setup van de router.
Als je nu weer een verbinding hebt (na herstart van 1. kabelmodem, 2 router en 3 pc) en deze werkt, kan je vervolgens de andere pc's (al of niet draadloos) verbinden met de router, die dan direct toegang hebben tot internet.

Als tussenoplossing zou je de netwerkkaart van de oorspronkelijke pc (indien mogelijk, want vaak zit de netwerkkaart ingebakken in het moederbord) over kunnen zetten naar de pc die je met internet wil verbinden.
Maar daarmee hebben de andere pc's dus weer géén toegang tot internet.

Hartstikke bedankt voor al jullie andwoorden.
Er zit dus niets anders op dan morgen een router te halen.
Word het erg ingewikkelt om het mac adres in de router te krijgen?
Ik heb namelijk een beetje op internet gezocht en zie allemaal dingen als: "spoofen, clonen, id clonen"?

Of is het gewoon een kwestie van de switch vervangen door de router?

mvg Ricco H

Edit: Ik heb trouwens nog een speedtouch modem/router liggen is het mogelijk om die aan te sluiten en daarna de switch?

Laatst bewerkt:
Haar voor je met het onderstaande begint de stroom van je kabelmodem af.

Je begint morgen ;) met het aansluiten van de pc die je ook gebruikte voor de connectie met het kabelmodem met een kabel te verbinden met de router. Dus nog niet de router met de kabelmodem.
In de gebruiksaanwijzing staat hoe je in het setupprogramma van de router komt.
In één van de onderdelen/vensters in dit programma vindt je de mogelijkheid om het mac-adres te klonen.
Nadat je dit gedaan hebt, sla je de wijzigingen op (ook dat staat in de gebruiksaanwijzing van de router).
Zet nu pc en router uit; verbind de wan-poort (zie installatiehandleiding v.d. router) van de router met het kabelmodem. Zet 1. de kabelmodem, 2. de router en tenslotte de pc aan.
De verbinding moet met internet moet er nu zijn.

Ok, maar ik ben er niet zo blij mee dat de kabelmodem zich nu gekoppelt heeft aan mijn netwerkkaar in de pc waar ik nu geen internet op wil hebben.

Is er geen mogelijkheid om de netwerkkaar los te maken van de kabelmodem zodat ik hem aan de andere pc kan koppelen?

Mvg Ricco H

Ja, zo kan je eindeloos door blijven gaan ......
Als je inderdaad drie pc's hebt, die je alledrie gebruik wilt laten maken van je internetverbinding (en ik neem dat aan omdat je niet voor niets Chello Extreme hebt ....) dan kan dat alleen d.m.v. een router (al of niet draadloos).

Het 'probleem' van het klonen is geen echt probleem want de door jou aangegeven situatie komt heel geregeld voor. Het 'klonen' van een mac-adres staan dan ook niet voor niets als mogelijkheid in het merendeel van alle routers.

Het probleem is nou juist dat ik alleen voor vandaag even internet op de andere pc wil hebben.
De andere 2 pc's komen morgen wel.
Dus ik vroeg mij af of ik niet het mac-adres van deze netwerk kaart af kon halen en dan de kabelmodem aan de andere pc te verbinden zodat ik alleen op die pc internet heb.

mvg Ricco H

Hallo.

Als je het mac adres van de kaart wilt vrijgeven, moet je het volgenede doen.

1... Sluit de pc waar je nu internet op hebt aan aan het modem.
2... Start -> Uitvoeren -> "ipconfig /release *verb*" intypen zonder de ", gevolgd door OK
3... Sluit nu de pc waarmee je verbinding wilt maken, aan op het modem.
4... Start -> Uitvoeren -> "ipconfig /renew" intypen zonder de ", gevolgd door OK

Nu wordt het nieuwe mac adres geregistreeds, en werkt het op de nieuwe pc.

Groetjes Erik Rothuis

Lange Pier zei:
Chello werkt met een uniek macadres, deze werkt dus op de netwerkkaart die bij installatie is gebruikt.
De switch kun je dan ook niet gebruiken, wel een router waarbij je dat macadres cloont.

Wel kun je in de pc die verbinding heeft een extra netwerkkaartje plaatsen en daar de tweede pc aanhangen, en op de eerste ics gebruiken.

Toch staat op de site van UPC dat je meerdere pc's kan aansluiten.
http://www.upc.nl/index.php?PageID=138100&SessionID=aa32287f172e6ac2bf6ea2c9b6305c4e&R=11665

Ga het trouwen vandaag proberen (gewoon een andere pc, dus geen switch), moet voor een vriend even xp opnieuw installeren.

Had er trouwens met Chello classic ook nooit las mee (sinds XP) prikte de kabel in een pc en ik had internet, nooit iets met een mac adres te maken gehad.

Laatst bewerkt:
Als je er met een andere netwerkkaart aanhangt, kom je meestal op de provision pagina van chello terecht waar je het nieuwe macadres kan valideren.

Heb ik nog een vraag die hier direct mee in verband staat.
Ik heb Chello >> Router >> PC en Notebook.
Voor mijzelf en bij anderen heb ik tot nu toe eerst de pc direct op de kabelmodem aangesloten en de connectie met Chello in orde gemaakt.
Vervolgens de router geplaatst en het mac-adres van de pc op de router gekloond.

Vraag:
Kan het ook 'direct', met andere woorden:
kan ik bij een geheel nieuwe situatie (die ik van de week in orde ga maken, dus ook weer met Chello, een Linksys router en twee pc's) - nadat ik de pc's in het netwerk heb hangen - vervolgens de nieuwe verbinding tussen router en kabelmodem direct maken.

roto zei:
Hallo.

Als je het mac adres van de kaart wilt vrijgeven, moet je het volgenede doen.

1... Sluit de pc waar je nu internet op hebt aan aan het modem.
2... Start -> Uitvoeren -> "ipconfig /release *verb*" intypen zonder de ", gevolgd door OK
3... Sluit nu de pc waarmee je verbinding wilt maken, aan op het modem.
4... Start -> Uitvoeren -> "ipconfig /renew" intypen zonder de ", gevolgd door OK

Nu wordt het nieuwe mac adres geregistreeds, en werkt het op de nieuwe pc.

Groetjes Erik Rothuis

Na dit allemaal gedaan te hebben geeft de andere computer weer de fout: "Beperkte toegang tot het internet" ik krijg een vreemd ip adres en als ik de Chello cd in de pc doe, zegt hij dat de kabelmodem niet aangesloten is.

Ik krijg op 1 pc dus wel internet en op de andere blijf het de kabelmodem niet zien en krijg ik de beperkte toegang fout.

weet iemand misschien wat hier aan de hand is ?

Volgens mij wil je niet dat de feiten niet onder ogen zien en probeert het dus gewoon nog steeds, sorry hoor, je blijft gewoon iets proberen wat niet kan, succes ermee.:confused:

Lange Pier zei:

Lange Pier zei:
Als je er met een andere netwerkkaart aanhangt, kom je meestal op de provision pagina van chello terecht waar je het nieuwe macadres kan valideren.

Inderdaad!
Maar om een nieuwe pc (dus met een andere netwerkkaart), als eenling (dus zonder netwerk) opnieuw op het kabelmodem aan te sluiten moet je dan ook contact opnemen met Chello om je kabelmodem van hun kan uit te 'resetten'.
Je kunt het geloven of niet .....
Ik kan overigens het nummer van Chello wel dromen ..... 0900-1580 ('s maandagsochtends zéér moeilijk bereikbaar!)

Overigens kan je wél de netwerkkaart (indien mogelijk) van jou pc tijdelijk in die van 'vriend' zetten. Dan heb je wél weer een internetverbinding.

Laatst aangepast door Valijn : Vandaag om 11:29.

Bedankt allemaal ik ben eruit, teminste als alles goed werkt met de router morgen

Edit:
Vandaag, 12:49 Lange Pier: Als je er met een andere netwerkkaart aanhangt, kom je meestal op de provision pagina van chello terecht waar je het nieuwe macadres kan valideren.
Dit gebeurd dus niet

Laatst bewerkt:
zodra je met een ander macadres dan dat wat er geregistreerd is bij chello verbinding maakt, krijg je een 10 ip toegewezen, hierdoor is de enige toegankelijke pagina http://chello.upc.nl oftewel http://prov.upc.nl oftewel http://62.179.105.77 ;) op deze pagina doorloop je de aanmeldprocedure waardoor het oude macadres in het achterliggende systeem overschreven wordt.
Er hoeft vanuit chello helemaal niets gereset te worden :)
Het is ook bij gebruik van een router aan te raden deze aanmeldprocedure met de router verbonden te doorlopen, zodat het mac van de router geregistreerd wordt en niet het mac van je NIC.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan