Chello gaat weer snellerrrrrrrrr !

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
update (4-okt 19:00)

Inmiddels is het bericht over de verhoging door chello bevestigd.
De abonnementen "chello classic" en "chello plus" gaan inderdaad fors omhoog.
We hadden het al een klein beetje zien aankomen, maar konden het toch bijna niet geloven: een forse verhoging van de downstream en voor zowel chello classic als chello plus een upstream van maar liefst 1 Mbps.

In onderstaande tabel vind je de nieuwe snelheden:

chello huidige snelheid nieuwe snelheid prijs
_______________ ___________________ ___________________ __________
classic 2560 Kbps / 384 Kbps 4 Mbps / 1 Mbps € 49,95
plus 4608 Kbps / 512 Kbps 8 Mbps / 1 Mbps € 79,95

Nieuwe abonnee's krijgen deze snelheden per direct. Bestaande abonnee's met een Motorola, Thomson of een Terayon (type TJ720) modem zullen binnenkort worden overgezet. Gebruikers met een COM21 of Terayon (m.u.v. type TJ720) zullen nog even geduld moeten hebben totdat deze is omgewisseld voor een nieuwer type.

bron: chello

http://www.chelloo.com/
http://home.nld.chello.nl/upcmnfc/start/support/netwerkstatus/

Oehhh... kan niet wachten op die 128 kb/s upload :cool: Download is wmb wel rap zat maar die upload ... :D

:thumb: nu alleen nog die AUP/FUP afschaffen (voor 50 euro per maand mag dat wel)

Hallo,

Weet je ook of je gewoon je oude downloadsnelheid mag behouden?

Dit ivm met de AUP van 40 GB bij een classic abonnement.
Zo word ik wel heel snel naar de geknepen snelheid gezet.

MVG,

Mavaros

Lijkt mij niet nee, waarom zou je dat willen?

Die FUP is er sowieos.. nu ook al ;)

En waarom zou je meer gaan downloaden? Het gaat sneller maar om daar nou extreem veel meer voor te gaan downloaden... :) Ik doe het iig niet kom nu al amper op de 320 kb/s ;)

Lekker hoor.:p
Weer een stap sneller.:thumb:

Hallo,

Het is vervelend als je na een dag of 20 word geknmepen, nu zal dat voor mij alleen maar eerder gaan gebeuren. (Zal mijn gebruik maar gaan aanpassen.).

MVG,

Mavaros

Ik download niet meer, dan dat ik nu doe.

Weer eens goed nieuws van chello.

Ik negeer die FUP gewoon.. heb 1 waarschuwing gehad, volgende maand evenveel gedownload en hoorde niks :p

Verschilt echt per maand geloof ik of ze gaan zeuren of niet.

We betalen geen 50 euro voor iets waar je maar 8 gig mag downloaden bijv.. want volgens chello is dat "normaal" :rolleyes:

Opnieuw wat leuk nieuws van het Chello-front (voor de gebruikers zal dit inmiddels oud nieuws zijn). Classic abbo wordt opnieuw verhoogd naar 4096 down/1024 up en de Plus gaat omhoog naar 8192 down/1024 up. We zullen dit wel nooit halen, maar leuk is het wel :D .

Ook voor mij als niet chello gebruiker was het al lang bekend. Zie de openingspost van Breezer. Daar staat het ook al vermeld en die is toch al enkele weken geleden gepost

Vandaag pas een mailtje van Chello zelf gehad, als ik pech heb kan het nog tot Januari duren voordat het werkt.:rolleyes:

Chello heeft wel mijn modem al omgeruild.

Wat bedoel je met wat te duur te worden.

@humpe

De snelheid/prijs verhouding word bij chello nu beter dan bij menig adsl provider; mijn provider demon begint IMO in die vergelijking duur te worden.

@ M@rio: De openingspost betrof de eerste snelheidsverhoging. Daarna heeft chello nogmaals belooft de snelheid te verhogen. Daarnaast gaat men snelheidstesten doen waarbij je downstream de 30 mb/s voorbij kan schieten (jammer genoeg is dit dan wel tijdelijk)

Maar om die snelheden te halen, moet je wel online kunnen met je nieuwe eurodocsis modem. Ik heb het deze week al 3 keer gehad dat ik niet online kon. Probleem ligt bij het nieuwe modem. Maar om nou elke keer weer de stroom eraf te halen, je gegevens door upc te laten verwijderen en je opnieuw aan te melden werkt ook niet echt. Met het oude terayon modem had ik al tijden geen problemen mee. Maar goed...we zullen zien.

Ik heb ongeveer drie weken terug een nieuwe modem gehad, deze kwam met de monteur mee, dus niet via de koeriersdienst. Mijn nieuwe modem is een motorola en die hebben ze zelf helemaal weer opnieuw geinstalleerd. Ik had ook een brief van chello gekregen dat ze mijn modem een week later zouden omruilen en had dit afgebeld. Toch kwam op de afgesproken datum die koeriersdienst langs om de terayon te komen omruilen. Ik zag toen inderdaad dat hij een eurodisc modem bij zich had. Heb zelf met deze modem nog geen last gehad.

De eerste paar weken heb ik ook geen enkel probleem gehad. Alles werkte naar behoren. Pas sinds afgelopen maandag heb ik problemen. Maandag kon ik voor de eerste keer niet online, maar dacht nou goed, een keertje een storing. Dinsdag werkte alles weer. Maar toen ik woensdagavond online wou gaan, weigerde die weer dienst. Ik heb toen zo'n 40 minuten met de helpdesk gebeld. De medewerker vertelde mij dat er in hun systeem wel een vreemde melding stond (iets van een ip-modem, terwijl de motorola dat niet is). Hij heeft mijn infrastructuur verwijderd, modem een paar keer gereset, en uiteindelijk werkte alles weer. Vanmiddag wilde ik weer online gaan, en weer niks. Weer bellen met de helpdesk. Hebben ze weer mijn gegevens verwijderd, ik heb m'n modem weer gereset, en toen moest ik me zelfs op de chello installatie-pagina weer opnieuw activeren! Misschien is dit alles wel het gevolg van de snelheidstesten die ze uitvoeren. Dat is het enige dat anders is dan de eerste paar weken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan