Chello installatie loopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mouze

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Berichten
228
Hello, ik heb net mijn chello doe-het-zelf pakket ontvangen. Tijdens het installeren op mijn laptop (Win 98) loop ik op een fout: bij het controleren van het netwerk geeft de laptop aan dat er geen verbinding is tussen de modem en de laptop. Ook de led "pc-link" brandt niet, wat volgens de helpdesk wel zou moeten.
Ik heb geprobeerd om op een ander netwerk contact te krijgen met internet maar ook dit werkt niet. Ligt het probleem nu bij mijn ethernetkaart of is het iets anders???

(als ik winipcgf intyp bij uitvoeren staan er ook alleen maar nullen bij mijn IP adres, volgens mij is dit ook niet helemaal normaal. En bij Chello zelf zeggen dat volgens hun alles goed zou moeten functioneren...)

Weet iemand hier meer van? Please help! Alvast bedankt!

Mouze
 
Geplaatst door Mouze

(als ik winipcgf intyp bij uitvoeren staan er ook alleen maar nullen bij mijn IP adres, volgens mij is dit ook niet helemaal normaal. En bij Chello zelf zeggen dat volgens hun alles goed zou moeten functioneren...)

Weet iemand hier meer van? Please help! Alvast bedankt!

Mouze


Als je winipcfg intoets krijg je een venster met een rolmenu er in. eerst ppp, dan ppe en dan de code van je ethernetcard. Als je de laatste kiest moet het adres van chello tevoorschijn komen as je direct op de kabelmodem bent aangesloten. Zo niet dan is je ethernetcard nog niet goed aangesloten (geconfigureerd.).
 
Ok, maar weet je ook hoe ik dan ethernetcard goed kan configureren?
 
start, instellingen, configuratiescherm, systeem
Dan apparatenbeheer.
Staan daar gele driehoekjes en uitroeptekens?

Wat staat er bij ethernetkaart, of netwerkkaart?
Evebntueel klikken op stuurprogramma bijwerken.
Houdt de win 98 cd-rom in de buurt.
 
Heb je het modem al aangemeld op de website. Ik kreeg maar geen verbinding, kon het modem niet vinden. Wat bleek ik moest eerst het modem activeren, als het goed is moet in je instructie staan wat voor WWW adres je moet intikken. alleen dat ene adres werkt en verder niets. Pas naar activeren werkt het modem en kan je gewoon surfen.
 
Dank je!
Maar het activeren van het modem is het probleem.
Via de bijgeleverde CD lukt het niet... En via het opgegeven adres http://prov.upc.nl ook niet (krijg dan steeds het bericht: pagina offline niet beschikbaar).
De helpdesk gaf nog het adres: chello.upc.nl op, maar ook dat werkt niet...

ps. wat is volgens jou dan het goede www adres?
 
Laatst bewerkt:
Aan Paul R-T
Onder "netwerkadapter" staat:
-externe toegangsadapter
-externe toegangsadapter #2 (VPN-ondersteuning)
-IBM 10/100 EtherJet CardBus Adapter (dat is mijn ethernetkaart)
-Microsoft Virtual Private Networking-Adapter
-Toshiba FIR-poort type-O

Kwa stuurprogramma voor de EtherJet, die heb ik bijgewerkt en dat blijkt OK...
Maar ja, wat nu...?
 
En geen vermeldingen bij je ethernet kaart? Geen uitroeptekens ervoor?

In ieder geval zal het lampje op je laptop moeten branden, bij je utp aansluiting.
Als dat zo is, brandt er op de modem ook 1 die aangeeft dat je verbinding hebt tussen modem en laptop.

Brandt er geen lampje, dan heb je simpel geenn contact met de modem.
Maakt niet uit wat voor cd je dan gebruikt.

heb je nog een andere utp-kabel?
Kun je er 1 aanschaffen in (bijv.) een bouwmarkt?


Eventueel je ethernetkaart de-installeren, en dan laptop herstarten.
Dan wordt die kaart opnieuw ingesteld.

Ook zonder cd van chello MOET je verbinding kunnen krijgen.
Lampjesmoeten branden, als dat niet is, kan (!) je kabel of ethernetkaart stuk zijn.

In een enkel geval is de modem defect. Maar chello zal dat heeeeeeeeeeeeel lang blijven ontkennen.
 
:eek:)... ja, het is me wat met dat Joepiezie(niet)...
Maar ik ga nog wel fkus verder klooien...
DanX voor je tips & hellup!
 
Dit is het volledige adres voor het aanmelden van je modem. Je zat aardig in de buurt,

ps zag bij de storingsmeldingen dat deze site er een paar keer heeft uitgelegen.

http://provisioning.upc.nl/

Dit moet gegarandeerd lukken. succes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan