Chello internet traaaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zizou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
3
Hallo,

ik ondervind de laatste tijd problemen van een zeer trage snelheid. Normaal werkt alles perfect maar dit keer is het om van te schrikken. De laatste keer dat ik naar Speedtest.nl ging kreeg ik als resultaat bij Download : 6 Kb/S

Normaal hoort dit in de 900 te zijn...

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb ookal virusscanner en firewall gelopen, maar die vinden ook niks... en de modem gereset
 
Doe eens een test op http://test.net.upc.nl
Dat is de testsite van UPC. Daar kan je verbinding iets specifieker getest worden.

Heb je altijd een trage verbinding, of is het alleen zo op specifieke tijden?
Wat voor firewall en virusscanner heb je op je computer staan?
Heb je een router tussen je verbinding zitten?
Heb je een andere computer welke je op de verbinding kan proberen om te kijken of je hetzelfde probleem daarmee krijgt?
 
Doe eens een test op http://test.net.upc.nl
Dat is de testsite van UPC. Daar kan je verbinding iets specifieker getest worden.

[ De verbinding daar is ook heel traag als ik een bestand download ... ]

Heb je altijd een trage verbinding, of is het alleen zo op specifieke tijden?
[ Nee het is pas sinds een dag of 3 ongeveer ]
Wat voor firewall en virusscanner heb je op je computer staan?
[ AVG Virusscanner en Anti Spyware + Spybot Sweeper en Windows firewall aan. ]
Heb je een router tussen je verbinding zitten?
[ Nee. ]
Heb je een andere computer welke je op de verbinding kan proberen om te kijken of je hetzelfde probleem daarmee krijgt?
[ Helaas niet ... ]
 
even opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden
(tijdens opstarten f8 ingedrukt houden)

dan de speedtest nog eens doen..

zelfde probleem?

start > configuratiescherm > netwerkverbindingen > rechter muisknop op lan verbindingen > eigenschappen > configureren > geavanceerd > (hier even zoeken naar duplex mode : deze moet op 10mbps half duplex staan)

Heb je dan nog slechte resultaten even http://www.upc.nl/service/contact/ bezoeken. Hier moet je wel testresultaten van 5 dagen voor hebben (in veilige modus en rechtstreeks aangesloten)
via het mailformulier even de resultaten mailen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan