Chello kabel abo, wanadoo mail binnenhalen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Kennis heeft een Chello kabel abonnement.
Ze heeft echter al jaren een Wanadoo e-mail adres die ze prefereert boven dat van Chello.
Valt die Wanadoomail middels Outlook gewoon binnen te halen?
Of wordt dat een kwestie van alles van Wanadoo doorsturen naar haar Chello mail?
Kom er even niet uit.

Dank,
Fonz

Het binnenhalen gaat meestal wel alleen versturen is meestal niet mogelijk.
Heb je de gegevens al ingevoerd (pop3 gegevens)?

Alles ingevoerd zoals het hoort, maar zowel binnenhalen als versturen gaat niet.

Ga maar eens proberen om het te laten doorsturen via Chello, kijken of dat lukt.

Heb op aanraden van mede forummers alles ingesteld bij de Chello account zoals aangegeven in de brief ontvangen van UPC.
Dat account werkt prima.
Daarna het account van Wanadoo.
Als binnenkomer pop.wanadoo.nl(zoals het hoort) en als uitgaande dezelfde als die van Chello, zoals geadviseerd door de mede forummers.
Maar het werkt niet.
Iemand een idee?
Het is toch te gek voor woorden dat je een peperduur programma als Outlook 2003 niet kunt gebruiken omdat die kinderachtige types van providers niet willen samenwerken?
Heel graag een suggestie AUB

Fonz

Heb je er op gelet dat je bij dat e-Wanadoo account bij de gebruikersgegevens, de username en het password van het Wanadooaccount hebt staan [en niet van Chello?]

Dit is zeer vreemd A.J....
Temeer omdat ik deze instelingen niet ergens bij elkaar gegoogled heb, maar er zelf dagelijks mee werk....

Ik heb een Planet-account [jaren oud toen het nog pi.net heette], daarnaast @home [dat waren de eerste aanbieders hier in deze uithoek met "highspeed internet", ADSL kwam hier jaren later pas] en mijn "zakelijk"account bij WideXS...
met 2 aliassen en een paar aliassen bij @home

Drie providers, drie verschillende pop servers [voor smtp kan ik alleen @home gebruiken anders krijg ik de bekende "we do not relay...." error] en het werkt, met Outlook 2003, zonder enig probleem....

Je hebt alles al nagelopen... 10X zelfs..... gebruikersgegevens staan goed [het deel achter de @ niet vermelden].....

Geen idee even....

Voor een TS'er die iets in combinatie met 12move wilde heb ik op die site gegeken naar de mogelijkheden om je account via een andere provider te benaderen en die makkers schrijven daar ook dat dit gewoon mogelijk is......

Vreemde zaak........

Geplaatst door ErpCity
Heb je er op gelet dat je bij dat e-Wanadoo account bij de gebruikersgegevens, de username en het password van het Wanadooaccount hebt staan [en niet van Chello?]

Ik bedoelde natuurlijk de "aanmeldingsgegevens" ,sorry!

Ik ben inmiddels alweer weg bij die kennis en straks in opname, maar ga er van de week weer langs om het te proberen.
Kreeg inderdaad die ERR relay melding van Wanandoo en dat ik alleen door verbinding met hun te maken de dingen kan doen die ik wil.

Nou Erpcity,
alles nogmaals doorgelopen maar geen resultaat.
Alles correct ingevuld, maar bij de foutmelding nog steeds de mededeling dat de naam en het wachtwoord niet goed zijn ingevuld.
Dat geldt dus voor de binnenkomende mail op Wanadoo.
Er verschijnt dan dus ook om de haverklap die pop-up dat je de netwerknaam en wachtwoord moet invullen.
Ik werk hier zelf thuis ook met verschillende accounts(6)en dat werkt als de bekende tierelier.
Er zit alleen(gelukkig)geen chello tussen.
Zou het de combinatie Chello versus Wanadoo zijn?
Heeft iemand anders ervaring met het binnenhalen van Wanadoomail via een andere provider?
Zou dat heel graag voor die vriendin willen regelen.
Dames en heren alstublieft?

Vreemd.....

Zeker is dat je bij de "aanmeldgegevens" je gebruikersnaam ZONDER "@wanadoo.nl" moet ingeven, verder is er bij Wanadoo alleen een beperking bij het z.g. "FREE" account... daar willen ze persé dat je inbelt, zodat ze nog wat centen van KPN kunnen vangen....... alle andere accountvormen zouden benaderbaar moeten zijn....

Ik neem aan dat je een gratis Wanadoo inbelaccount hebt aangemaakt en Wanadoo wilt daar wel wat aan verdienen. Je moet dus inbellen om deze mail met een POP3 programma op te halen. Zeer vervelend, maar het is zo.
De enige mogelijkheid om je mail te bekijken is via webmail van Wanadoo.

Gelukkig, begon al te denken dat het aan mij lag.
Bedankt voor de moeite en antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan