chello meerdere compu

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
hi hi

aan t overwegen chello/ADSL te nemen... van groot belang voor mij is de mogelijkheid zowel op mn desktop als laptop te kunnen internetten .

Nu is het bij het normale abonnement iig niet mogelijk gewoon even de kabel over te zetten van bv laptop naar desktop en visa versa. Althans de info die chello en planet vertrekken geeft aan dat het niet zou kunnen.

Is dit echter zo en / of is er anders niet een mogelijkheid dit te omzeilen (zonder t duurste abonnement te moeten nemen)???

Alvast bedankt

Frank

Wauw klinkt erug goed!

Toch nog n vervolg vraag Chello heeft voordeel van de twijfel op dit moment dus wil me daar op richten. Ook wil ik de mogelijkheid te houden bestanden te kunnen verzenden via bv MSN.

Gevoelsmatig voel ik het meest voor de oplossing om mn desktop te verbinden met de Laptop. Waarbij de laptop de client is en de desktop de server.

Wat moet ik nu precies aan schaffen??

Ik ga t liefst voor een praktische oplossing en ach als t me dan eenmalig wat knaken kost moet t maar.

is het dan t handigst een router te kopen en twee netwerkkaarten? als ik het goed begrepen is het dan een kwestie van de router installeeren en dan moet het werken of niet?
Of het gaan voor de software matige router nog handiger dan?

alvast bedankt voor nog meer tips...
m vr gr
Frank

aanvullend

is er ook een oplossing in t geval er geen netwerkkaart kan worden geplaatst in de laptop?

Heb je geen usb poort meer vrij?

Er zijn nl ook netwerkkaarten die je in je usb poort kan steken

Heb 2 USB poorten eentje standaard nodig voor muis. de ander soms voor digi camera (uploaden) of cam.

maar het aantal poorten kan toch wel wordne vergroot met zo'n usb kastje of niet?

Tevens nog even t laatste deel van mn eerste reactie...:

"Wat moet ik nu precies aan schaffen??

Ik ga t liefst voor een praktische oplossing en ach als t me dan eenmalig wat knaken kost moet t maar.

is het dan t handigst een router te kopen en twee netwerkkaarten? als ik het goed begrepen is het dan een kwestie van de router installeeren en dan moet het werken of niet?
Of het gaan voor de software matige router nog handiger dan? "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan