chello service installeren opnieuw doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
353
Hallo,

Vanmorgen startte ik mijn pc op en kreeg de volgende melding van ZoneAlarm pro:
"New Network Found"
Ik had al Internet via Chello, dus ik was verbaasd.
En ik kon geen mail ophalen en ik werd geredirect naar een pagina van Chello: "uw chelloservice installeren".
Heb dit maar gedaan met behulp van SID nummer en wachtwoord. Kreeg toen de melding de pc uit te schakelen en de stekker uit de modem te halen etc.
Alleen kon ik daarna (nu) weer gewoon internetten en mailen.
Moet ik nou met deze herinstallatie doorgaan, met het gevaar allerlei instellingen te verliezen (ip nummer etc) of kan ik dat beter niet doen?
Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes,

__JanWillem__
 
Ik heb dus niet de pc opnieuw opgestart noch de stekker uit de modem gehaald voor alle duidelijkheid.
 
Normaal:

Haal de stroomstekker uit je modem, sluit de PC af.
na 30 seconden de stekker van het modem er weer in.
Als het modem helemaal is opgestart, start je je computer weer op.

Met router:

Haal de stroomstekkers uit je router en modem en sluit je PC af.
Na 30 seconden stekker van het modem er weer in.
Als het modem is opgestart, de stekker van de router erin.
Als de router is opgestart, PC weer opstarten.

Als dit niet werkt, kan je het beste even zonder router proberen, en dan de PC aansluiten waar de verbinding mee is aangemeldt.
 
ik weet hoe dat allemaal werkt, maar hoe komt het eigenlijk dat ik de opdracht krijg me helemaal opnieuw aan te melden terwijl ik dus nu wel weer kan internetten?
Is ZoneAlarm in de war?
Zit upc er achter en gebeurt dit standaard om de paar maanden dat je oude netwerk wordt opgeheven?
 
Heb je bovenstaande oplossingen al geprobeerd?
Heb je er op het moment een router tussen?
zo niet... Wat voor IP-adres heeft je PC op het moment.

Start>uitvoeren>type: cmd > type: IPconfig
 
Laatst bewerkt:
Zelf ook al 3x gehad, chello zit gewoon te klooien en dondert dan server offline en reset de boel. wij kennen dan weer op de knieen de kast in om alles om te zetten. Ben in de afgelopen 3 maanden al 3 maal aangemeld en elke keer een ander ip nummer. Gebeld en zoals altijd *** geholpen.

Maar goed na verloop van tijd, draait de boel weer. Laatste weken draait het weer goed....

Ik hoop dat het zo blijft....

Mike
 
Geplaatst door piepenbm
Zelf ook al 3x gehad, chello zit gewoon te klooien en dondert dan server offline en reset de boel. wij kennen dan weer op de knieen de kast in om alles om te zetten. Ben in de afgelopen 3 maanden al 3 maal aangemeld en elke keer een ander ip nummer. Gebeld en zoals altijd *** geholpen.

Maar goed na verloop van tijd, draait de boel weer. Laatste weken draait het weer goed....

Ik hoop dat het zo blijft....

Mike

Er zijn problemen met de servers, dat is waar.
Het grootste probleem lag bij de modems die de verkeerde status kregen.
Maar het is veelal te verhelpen met het resetten van het modem en/of router en/of PC.

Bij een aantal mensen moet er opnieuw worden aangemeldt, dat is waar.
 
O.k. da's handig om te weten.
Ik heb trouwens niet de stekker uit de modem gehaald, maar toch werkt alles naar behoren.
Ik heb dus ook een nieuw ip adres, maar zo erg is dat niet, toch?

__JanWillem__
 
Geplaatst door killermenace
Het grootste probleem lag bij de modems die de verkeerde status kregen.
Maar het is veelal te verhelpen met het resetten van het modem en/of router en/of PC.
Dat er een keer iets gereset moet worden heb ik geen problemen mee, maar ik heb in het halfjaar dat ik een Eurodocsis modem gebruik dit al 10 keer mogen doen. Dit aantal keren in zo´n korte tijd heb ik wel moeite mee. Ik heb 5 jaar met een COM21 modem gedraaid en heb zegge en schrijve twee keer geen verbinding gehad en de boel moeten resetten. Toen kon ik er gewoon op vertrouwen dat ik dag en nacht verbinding had, maar nu....helaas.:confused: Ik ben ´s nachts nogal aan het downloaden en het is dan behoorlijk frustrerend dat je ´s ochtends ziet dat de boel offline is en de downloads uiteraard niet compleet zijn.
 
Hee, een lotgenoot....geef mij de oude strijkplank (com21) van vroeger maar. Deed het altijd.
Nu heb ik het eelt op mijn knieen om de trafo`s er steeds uit te halen. HAAHAAA

:D ,

Mike
 
Geplaatst door ikself
Dat er een keer iets gereset moet worden heb ik geen problemen mee, maar ik heb in het halfjaar dat ik een Eurodocsis modem gebruik dit al 10 keer mogen doen. Dit aantal keren in zo´n korte tijd heb ik wel moeite mee. Ik heb 5 jaar met een COM21 modem gedraaid en heb zegge en schrijve twee keer geen verbinding gehad en de boel moeten resetten. Toen kon ik er gewoon op vertrouwen dat ik dag en nacht verbinding had, maar nu....helaas.:confused: Ik ben ´s nachts nogal aan het downloaden en het is dan behoorlijk frustrerend dat je ´s ochtends ziet dat de boel offline is en de downloads uiteraard niet compleet zijn.

Het probleem ligt hem de laatste tijd meestal niet bij de modems maar bij de server's waar ze aan zijn aangesloten.
Daar kan veelal de connectie dan niet mee gemaakt worden.
Wat ook een groot probleem is, zijn de routers.
Deze kunnen nogal eens problemen krijgen met het de DHCP-server, dat ze het IP-adres kwijt zijn en dan het op één of andere manier niet opnieuw bij de DHCP-server aan kan vragen als ze niet gereset worden.

De Com21-modems hebben ook problemen gehad toen ze er net waren. Bij de eurodocsis zijn er zo te zien langer problemen maar er zijn toch een groot gros van de klanten die helemaal geen problemen met de verbinding hebben.

Als al die problemen er niet waren had ik geen werk :p
 
Geplaatst door killermenace
Als al die problemen er niet waren had ik geen werk :p
Aha! Dus jij bent degene die de servers een rotschop verkoopt en dan wacht op de telefoontjes die komen gaan? Wil je dat dan niet weer ´s nachts doen?:p
 
Geplaatst door ikself
Aha! Dus jij bent degene die de servers een rotschop verkoopt en dan wacht op de telefoontjes die komen gaan? Wil je dat dan niet weer ´s nachts doen?:p

Ik zal proberen braaf te zijn
bloos.gif


Maar ik kan wel eens zin hebben om vreemde dingen te doen
fluiten.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan