Chello

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo allemaal!

Ik heb een probleempje met Chello.
Hij doet het namelijk niet.
De netwerkkaart is goed geinstalleerd, gedaan door Chello. Ik heb trouwens Win 98.. Wanneer ik naar Config ga ---> Netwerk, dan staat daar netwerk niet compleet. Ik ga door, druk op JA en ik kom in het netwerkschermpje. Daar staat:

- 10/100 Mbs PCI Fast Eth. Adapter
- TCP/IP

Verder nix... Klopt dit?

De mensen van Chello zeggen dat er een programma/firewall de verbinding tegen houdt!

Wat moet ik doen?

Alco

Heeft het ooit wel gefunctioneerd?
Als dit zo is, heb je dan onlangs programma's geinstalleerd of verwijderd of andere aanpassingen aan je computer verricht.

Tja, dan ben ik ook wel uitgepraat.
Laat ze maar terug komen en de boel laten functioneren.

ga eens naar start /uitvoeren type WINIPCFG en enter
releass all en dan drukken op renew all dan word je ip vernieuwd .neem aan dat je instellingen al gedaan zijn van internet.zo niet verbinden via lan geen proxy invullen internet settings auto.

de laatste tijd zijn de monteurs van chello laks.
vroeger werd er nog een test mail verstuurd om te testen .nu doen ze dat ook niet meer ze sluiten de boel aan en vertrekken .geen controle of netwerkkaart goed werkt (drivers) en zo

Laatst bewerkt:
Okee... Ksnap het niet allemaal wat je zei..
Je zegt... verbinden via LAN... moet ik hem dan automatich een ip adres geven?

Geplaatst door ONE<<HAND[FoT]
de laatste tijd zijn de monteurs van chello laks.
vroeger werd er nog een test mail verstuurd om te testen .nu doen ze dat ook niet meer ze sluiten de boel aan en vertrekken .geen controle of netwerkkaart goed werkt (drivers) en zo
Kan kloppen tegenwoordig heb je een basis installatie, dan sluiten ze alleen de boel aan en mag je zelf zorgen dat je verbinding krijgt.

@Alco welke windows heb je, want Winipcfg zit niet in alle windows versies.
Verbinden via LAN kan je via de Internet verbinden wizard doen.

En het is niet een storing want die man van Chello, zei nog dat het ip-adres niet goed was, en dat dat door een programma ofzo kwam. Hij zei , dat ik waarschijnlijk windows opnieuw moest installeren!

Wat zijn eigenlijk de leveringscoorwaarden, want dit neigt weer naar een verhaal waar je mee terecht kan bij TROS Radar of Kassa van de VARA.

Het was een basis installatie, hij zou niet de boel installeren! Hij zou alleen de netwerkkaart installen, maar heeft de rest ook maar even gedaan. En dat werkte dus niet helemaal perfect, en dan zou ik het zelf afmaken.

Ik kan denk ik beter opnieuw beginnen!

De netwerkaart is goed geinstalld... staat bij apparaatbeheer. Wat moet ik verder verwijderen? En wat moet ik dan precies installeren? Weet iemand dat?

Ok, geen storing.

Is de verbinding van modem naar ethernetkaart wel goed? Ik weet niet welke modem het precies is, maar als de utp-kabel in de modem zit, moet daar een lampje branden. En als kabel in ethernetkaart zit, moet daar ook een lampje branden.

Is beide het geval?

Als je via start /uitvoeren naar WINIPCFG gaat, staat dan de juiste ethernetkaart aangegeven?

Of kan je dan voor een andere kaart kiezen? Die proberen vrij te geven en vernieuwen.

Welk ip-adres heb je nu?

Soms helpt het, om de stekker van je modem er 10 minuten uit te halen. Vervolgens terugstoppen, en computer opnieuw opstarten.

Ik heb even de handleiding erbij gepakt... Het probleem zit em bij Netwerk in Configuratiesysteem:

Er staat nu alleen:

De adapter: 10/100 Mbs..enz..
TCP/IP

Terwijl er hoort te staan:

Clinet voor Microsoft Netwerken
Externe Toegangsadapter
De adapter: 10/100 Mbs enz...
TCP IP -> Externe Toegangsadapter
TCP IP -> 10/100 Mbs enz...

Hoe krijg ik die externe toegangsadapter erbij en hoe krijg ik achter de eerste TCP IP ..... 10/100 MBS enz...

????????????????????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan