Chinese tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Hallo
Ik heb een rapport gemaakt in een database van access 2003
Alle tekst-velden die ik heb gebruikt in access worden goed weergegeven. Een veld is gebaseerd op een memo veld dit wordt met vreemde tekens weergegeven De tekst zet alles op een positie. Als ik een rapportvoorbeeld genereer dan zie ik wel de juiste tekst, bij een afdrukvoorbeeld zie ik dus die vreemde tekens

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

Wat is het verschil tussen een afdrukvoorbeeld en een rapportvoorbeeld? Is bij mij hetzelfde... Ik vermoed dus dat je een afdruk bedoelt, en een schermvoorbeeld? En weet je zeker dat er geen rare tekens in je tekst zitten?

Ik weet niet precies wat het verschil is tussen een afdrukvoorbeeld en een rapportvoorbeeld maar beide kunnen vanuit de ontwerpweergave opgeroepen worden.

Inmiddels heb ik het probleem wel opgelost.
Bij een van de queries sortby van het memoveld veranderen in "eerste"
Waarom dit werkt..... geen flauw idee

Ik kan het je denk ik wel zeggen: vermoedelijk zit er in één record tekst met onbekende karakters. Door te groeperen op Eerste wordt dit record geëlimineerd omdat je per groep van dit veld maar één record gebruikt, en zit hij waarschijnlijk niet in de recordset. Oveigens zou je dan minder records over moeten houden dan je waarschijnlijk wilt, want je elimineert uiteraard meer records. Het is dus geen 'oplossing' in de juiste zin des woords, meer een toevallige bijkomstigheid. Ik zou dus toch eerst kijken wat het probleem dan wèl is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan