chip fan fail or speed too low

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcleek1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Hey iedereen, ik plaats deze post omdat ik een probleem heb bij het opstarten van mijn pc en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik heb op het forum gelezen dat er nog een post staat onder dezelfde titel maar mijn probleem is een klein beetje anders nl ik heb geen fan op mijn chip van mijn moederbord staan enkel een koelvin. Het zit namelijk zo, telkens als ik mijn pc opstart dan komt deze fout "chip fan fail or speed too low", nu als ik op F1 druk dan start mijn pc gewoon op en ik ondervind geen enkel probleem. Weten jullie hiervoor misschien een oplossing, want ik vind dit wel raar omdat zoals ik al gezegd heb ik een koelvin op mijn chip heb staan?? Het zit wel zo dat 2 jaar geleden wanneer dat ik dit moederbord kocht wel een fan erop had staan en na 2 weken hetzelfde probleem had en daarmee dan ook die koelvin had gezet waarmee ik dus al 2 jaar niet meer dit probleem heb gehad behalve nu??
Dus als iemand weet wat er scheelt laat het me dan aub weten want ikzelf ken niks van computers :(
Oh ja nog even ter info, mijn moederbord is een "asus A8N-SLI DELUXE
Alvast bedankt

Kijk even in de bios van je pc of die fan uit staat.
Weet je niet hoe je bios werkt zoek dan even een manual op internet.

Veel suc6

Kijk even in de bios van je pc of die fan uit staat.
Weet je niet hoe je bios werkt zoek dan even een manual op internet.

Veel suc6

Sorry misschien een stomme vraag maar wat bedoel je juist met dat ik moet kijken of die fan uit staat, want ik heb toch geen fan enkel een koelvin en die leverde al 2 jaar geen enkel probleem behalve nu?

Het zouw kunnen dat de bios de standaart instellingen heeft ingesteld.
En dan kan het zijn dat jij een fan ziet die er eigelijk niet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan