Chipset driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zokun007

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Ik heb momenteel geen internet omdat de drivers daarvoor niet zijn geinstalleerd. Bij Ethernet Controller krijg ik maar niet mijn driver geinstalleerd (Realtek driver for windows xp) die zegt maar steeds "Please shutdown and plug Realtek PCI card to complete the installation". Ik heb van het ene en de andere al wat opgezocht en klopt het dat je je ook een chipset driver geinstalleerd moet hebben? Mijn vragen zijn, wat is dat precies, zal dat mij helpen en hoe kom ik aan de juiste?

Ja, dat moet je hebben om de chips op het moederbord met de controllers te laten communiceren. Welk moederbord heb je?

Dit hoort niet meer eigenlijk onder "Moederbord" maar ik heb nog wel het probleem met dat ik geen internet heb. Ik heb die chipset driver geinstalleerd, en onder Apparaatbeheer waren er eerst 4 gele vraagtekens en nu zijn dat maar 3 dus dat moet wel gelukt zijn. Maar als ik die Realtek driver wil installeren lukt het me niet. Dan komt er nog steeds zon error "Please shutdown and plug Realtek PCI card to complete the installation", en die Controller Ethernet vind ook niets. Wat moet ik doen?

Hoi,
Je hebt nog steeds geen type/model opgegeven, is het een notebook,desktop. (type: Aspire,Extensa enz.).
Zo is het zoeken naar de bekende speld in de hooiberg.

Ik gaf al aan dat het om een Acer E946GZ (Socket 775) gaat, of moet je iets anders hebben? Ik heb echt geen techie :P

Daar hoef je geen "techie"voor te zijn het staat gewoon op de laptop/desktop zelf. Je weet toch wel of het een laptop is of niet?
is het een notebook,desktop. (type: Aspire,Extensa enz.).
Bij het zoeken bij Acer wordt een bepaalde procedure gevolgd wat betreft het vinden van iets, dus moet je het model (Aspire?) netbook of notebook of desktop aangeven om verder te komen, vandaar. Dat nummer dat je gaf komt pas als laatste.

Laatst bewerkt:
Ok waarom zeg je dat niet meteen? Je bent wel erg scheutig met info moet ik zeggen.
Het nummer dat je opgegeven hebt betreft het moederbord en niet de pc dus ik kan niet verder voor je zoeken. Een moederbord zegt niets over de rest van je pc.
Op de achterkant van je desktop moet toch een plaatje/sticker zitten met alle info omtrent je pc? (merk/type/model e/o modelnr. e/o serienr.)

Laatst bewerkt:
Acerpower HF
serienummer: PSPFHC2B01746001BF2703
SNID (wat het ook mag betekenen): 74600044727

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan