Allereerst moet ik even zeggen dat ik volkomen nieuw ben op dit forum en totaal geen verstand heb van computers dus als er iemand een antwoord weet op mijn vraag, zou dat dan in noobtaal geschreven kunnen worden? Verder weet ik ook niet 100% zeker of mijn vraag in dit deel van het forum wel goed staat, zou een mod dit anders naar het goede deel kunnen verplaatsen?
De chipset op mijn moederbord werkt dus niet meer goed. Het is een Asus maar typenummer e.d. weet ik niet. Hieronder zijn een paar foto’s van mijn computer en dan vooral van het moederbord met de kapotte chipset koeler.
Hoe ik er bij kom dat dit ding kapot is, is doordat elke keer als ik mijn computer opstart er komt te staan; “* Warning: Your Computer CHIP Fan Fail or speed to low. You can also disable this warning message in SETUP”.
Verder staan er nog wat gegevens (denk ik) over m’n computer:
Memory Testing: 2097152K OK
Primary IDE Master : WDC WD800BB-00JHC0 05.01C05
Primary IDE Slave : None
Secondary IDE Master : TSSTcorpCD/DVDW SH-W162L TS00
First SATA Master : ST3500418AS CC35
Second SATA Master : None
Third SATA Master : None
Linkje naar een foto van een deel van het scherm met deze gegevens:
Als ik mijn computer opnieuw blijf opstarten (herstart knop op computer) dan start hij na ongeveer 10x proberen vaak wel op.
Het ding is denk ik gewoon kapot want toen ik deze melding kreeg heb ik het meteen goed geprobeerd schoon te maken enzo maar dat had geen effect. Mijn computer is ook al 5-6 jaar oud dus denk dat het wel logisch is dat ie aan vervanging toe is.
Mijn vraag is dus of iemand hiervoor een oplossing heeft. Misschien nog een extra trucje om hem aan de praat te krijgen, of me helpen een nieuw ding te vinden.
Edit
Zou dit ding werken: http://estore.asus.com/shop/item.asp?itemid=231 ? Zoja, hoe moet ik die fan die er nu in zit er uit slopen en die nieuwe er weer in zetten?
Groetjes en alvast bedankt,
Caedes
De chipset op mijn moederbord werkt dus niet meer goed. Het is een Asus maar typenummer e.d. weet ik niet. Hieronder zijn een paar foto’s van mijn computer en dan vooral van het moederbord met de kapotte chipset koeler.

Hoe ik er bij kom dat dit ding kapot is, is doordat elke keer als ik mijn computer opstart er komt te staan; “* Warning: Your Computer CHIP Fan Fail or speed to low. You can also disable this warning message in SETUP”.
Verder staan er nog wat gegevens (denk ik) over m’n computer:
Memory Testing: 2097152K OK
Primary IDE Master : WDC WD800BB-00JHC0 05.01C05
Primary IDE Slave : None
Secondary IDE Master : TSSTcorpCD/DVDW SH-W162L TS00
First SATA Master : ST3500418AS CC35
Second SATA Master : None
Third SATA Master : None
Linkje naar een foto van een deel van het scherm met deze gegevens:

Als ik mijn computer opnieuw blijf opstarten (herstart knop op computer) dan start hij na ongeveer 10x proberen vaak wel op.
Het ding is denk ik gewoon kapot want toen ik deze melding kreeg heb ik het meteen goed geprobeerd schoon te maken enzo maar dat had geen effect. Mijn computer is ook al 5-6 jaar oud dus denk dat het wel logisch is dat ie aan vervanging toe is.
Mijn vraag is dus of iemand hiervoor een oplossing heeft. Misschien nog een extra trucje om hem aan de praat te krijgen, of me helpen een nieuw ding te vinden.
Edit
Zou dit ding werken: http://estore.asus.com/shop/item.asp?itemid=231 ? Zoja, hoe moet ik die fan die er nu in zit er uit slopen en die nieuwe er weer in zetten?
Groetjes en alvast bedankt,
Caedes
Laatst bewerkt: