chipset koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Hallo,

Ik ben van plan om extra koeling op mijn chipset (ECS K7S5A moederbord) te doen...

Kan ik dan gewoon de extra koeling over de passive koeling heen plakken? Ik neem aan dat ik dan van die koelpasta moet gebruiken.. Maar is het ook verstandig om het gewoon over de oude koeling heen te plakken?

Straks meer info met pics.. moet nu ff oa rebooten..

[edit] ben ik dus weer.. kijk hierbij naar het plaatje:

van links naar rechts:

1. het onderstuk voor deel 2

2. een fan, dat je zo op deel 1 kunt klikken.. oude socket 7 koeling

3. gewoon zon koelrib

Welke kan ik het best gebruiken? ik denk die oude socket 7 ofniet?

En hoe kan ik deze het best bevestiggen, en kan ik dan de oude chipset koeling er gewoon op laten zitten, of is het beter om deze ook opnieuw te bevestiggen of zelfs weg te laten??

[/edit]

Laatst bewerkt:
pic:

attachment.php

Bijlagen

• chipset koeling.jpg
    chipset koeling.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 183
Als ik het goed gebruik wil je die grijze heatsink gebruiken, ipv de zwarte die er nu op zit?

En volgende keer aub de juiste sectie, nu is er net een nieuwe sectie Koeling/overklokken...

als lawaai geen probleem is ga voor de fan
aktief is beter dan pasief

Geplaatst door zorac
als lawaai geen probleem is ga voor de fan
aktief is beter dan pasief

Niet noodzakelijk, een goed ontworpen heatsink kan passief beter koelen dan een slechter ontworpen heatsink met een fan.

Waarom wil je eigenlijk active koeling op je mobo?
Ik neem aan op je northbridge bdw??
Als je gaat overklokken of zo, zou ik voor een duurdere chipset koeling gaan, van zalman of zo...

Ik heb inderdaad ook een passieve Zalman op m'n Northbridge, mooi ding. Maar Zalman is niet zozeer aangewezen als je gaat overklokken, wel als je stilte wilt. Dus een goed ontworpen heatsink met een goede fan erop zal het een stuk beter doen.

Oja, als je nu geen problemen hebt met instabiliteit oid, zou ik het lekker zo laten.

Northbridge Koelen

Waarom zou je uberhaubt de northbridge van een K7S5a extra koelen?

Dat ding wordt niet eens handwarm onder normale omstandigheden.

De oc mogelijkheden van dit moederbord zijn al vrijwel nul dus ik zie de toegevoegde waarde er niet van.

ik probeer je niet te flamen (integendeel) naar waarom wil je deze operatie uitvoeren.?

Met vriendelijke groet,

Ergens kan ik het wel begrijpen, er is dat tweaker-gevoel..

Ik heb ook een andere heatsink (oude P!!! cooler) op m'n oude Abit VL6 gezet, maar dat was omdat hij bijna 30° werd.. Met die nieuwe sink (eveneens passief) 22°.

Tweakers en koelers.

Ja wat dat betreft heb je gelijk.

Tweaking en logica zijn 2 dingen die vaak moeilijk logisch te rijmen zijn.

Grtz.

Zeg dat wel.. Wat voor zin heeft een venstertje in je kast he..

Venster

Nou dat heeft dus wel degelijk een belangrijke fucntie.

Ik kan dan zien dat mijn cpu koeler nog werkt, zodat ik dan al weet wat ik ook zonder venster zou weten.

Hmm, ja logica en redelijkheid zijn ver te zoeken bij veel tweakers.

Het is dat gevoel he?..

Grtz.

Precies.

En of je CPU-fan nog werkt kan je ook gewoon met SpeedFan controleren ;)

Geplaatst door Steve
Precies.

En of je CPU-fan nog werkt kan je ook gewoon met SpeedFan controleren ;)
't kan ook met een rookmelder...:D:D:D

nee, zo snel gaat dat gelukkig niet...

waarom ik die koeling wil...

beetje voor het gevoel idd, maar lijkt me leuk als ik de fsb op 150 krijg.... nu staat ie op 147 als xp 2000+ maar staat toch leuker als mn xp 1800+ een 2100+ is geworden :D:D

dus ik doe OF die socket 7 koeling over die andere passive koeling, of dat andere grijze koelribje over de bestaande koeling...

welke zou ik nu nemen? en is het slim om de bestaande koeling er af te halen/er opnieuw erop doen?

Laatst bewerkt:
Als je de FSB nu niet op 150 MHz krijgt, ben ik er 99% zeker van dat het met die chipsetkoeling ook niet zal lukken..

En hoe is de koeler op een K7S5A bevestigd, met V-pennetjes?

is erop "gelijmd"... je kunt het er afhalen door je schroevendraaier er ff onder te steken...

ik krijg um wel op 150 maar niet stabiel... na een minuut of 10 gamen liep ie vast...

op 166 post ie niet..

Aha, een thermal pad. Zie je ook gaatjes rond de chipset?

En dat ie niet stabiel is op 150 ligt zéker niet aan de chipset.

Wat voor geheugen gebruik je?

Videokaart, een PCI-apparaat of je harde schijf zouden inderdaad de oorzaak kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan