Chipset macbook pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsav

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Hallo,

Ik heb op dit moment een probleem met mijn macbook, namelijk het niet aan kunnen van (redelijk oude) spellen. Dit komt "volgens mij" doordat ik een:
GMA X3100 chipset heb. deze heeft een VRAM geheugen van: 144 MB terwijl bij de meeste spellen je ± 256 MB nodig hebt. Nu komt mijn vraag:

Is het ook mogelijk om deze chipset te vervangen??? of kan ik dan beter een nieuwe kopen?

Computer-informatie:
MacBook 4,1
Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
4 GB DDR2 geheugen
150 GB
GMA X3100 met 144 MB VRAM

144mb Vram is vrij weining.. maar ik heb echt geen idee of je überhaupt een chipset kan vervangen.. Volgens mij moet je gewoon een nieuwe macbook kopen

Je videoram wordt van je werkgeheugen afgehaald.
Dus er zit geen geheugen in je chipset.
Meestal is je video geheugen dynamisch.
Dat wil weer zeggen dat als je een veeleisend spel hebt,het videogeheugen wordt vergroot.

oude spellen kun je spelen, denk aan grens een beetje spellen als nfs underground 2. anders wordt het een andere laptop, en macbooks zijn niet bedoeld om te gamen.

Ik weet dat macbooks niet zijn bedoeld om te gamen maar ze moet toch op zijn minst assassins creed 2 wel kunnen spelen.

@Palomino

Intel GMA X3100:

Chipsetmodel: GMA X3100
Type: GPU
Bus: Ingebouwd
VRAM (totaal): 144 MB
Fabrikant: Intel (0x8086)
Apparaatcode: 0x2a02
Revisiecode: 0x0003
Beeldschermen:
Kleuren-LCD:
Resolutie: 1280 x 800
Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888)
Hoofdbeeldscherm: Ja
Synchrone weergave: Uit
Online: Ja
Ingebouwd: Ja
Beeldschermconnector:
Status: Geen beeldscherm aangesloten

Volgens mij heeft tie wel geheugen

kan je trouwens een 'externe' videokaart hebben, eentje die je aansluit via de firewall ofzo?

een chipset heeft geen geheugen.
Wat wel kan is dat de gpu in de chipset ofwel zogeheten dedicated geheugen gebruikt wat als een aparte chip op het moederbord zit ofwel het gpu geheugen word van het werkgeheugen afgesnoept.

Als je dedicated memory hebt niet.
Als je video geheugen van je werkgeheugen hebt kun je kijken in de bios of daar iets te verhogen is.
Maar als 144 MB het maximum is,wat in te stellen is,ben ik er bang voor.

Je videokaart/chipset kun je niet veranderen in een MacBook.
Je hebt 144 Mb gedeeld geheugen er in zitten. Deze kan niet meer worden.

De MacBook is al verouderd games op een low budget Apple laptop(ja, het was de goedkoopste Apple laptop uit die tijd) kun je dan al snel vergeten.
Assassins Creed 2 kunnen spelen op die laptop? Nou dacht het niet! Assassins Creed 2 valt nog aardig om vrij zwaar spel! Zeker voor die tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan