chkdsk /f niet gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nero530

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2011
Mijn xp vraagt om chkdsk /f te activeren . In dos staan enkel parameter /p en /r. Het commando dat ik ingeef is chkdsk c: /f. help A.U.B. sp2

Laatst bewerkt:
Even gechecked bij mijn XP installatie. Als ik een commandprompt open vanuit xp krijg ik netjes alle opties. probeer je het in XP zelf?

Misschien C:\ chkdsk /f.
Altijd driveletter als eerste,dan commando.

C staat helemaal vooraan. Als ik chkdsk ingeef krijg ik de mogelijkheid om chkdsk p/ of chkdsk r/ Ik kan enkel in dos. Als ik de computer aan zet start hij met ofwel booten cd USB of in het geval dat geen van vorige insteekt no boot device. bootable USB zegt: voor chkdsk /f uit.

In dat geval in ieder geval een /r uitvoeren. Als alternatief kun je ook via een Linux bootcd kijken of de schijf beschadigd is.

De chkdsk op je USB/CD is dus blijkbaar niet de juiste chkdsk. Windows XP heeft namelijk normaal inderdaad een /f optie

/r is reeds uitgevoerd. Een paar kleine fouten. Hoe kom ik aan een CD voor Linux? Of hoe gebruik ik chkdsk op USB?

Ja,F van Fix.
En R van Repair

En wat is het verschil,who knows.

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\System32>chkdsk/?
Een schijf controleren en vervolgens een statusrapport weergeven.

CHKDSK [volume[[pad]best.naam]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:grootte]]
[/B]

volume Het koppelpunt, de volumenaam of stationsletter (gevolgd
door een dubbele punt).
bestandsnaam Alleen voor FAT/FAT32: bepaalt welke bestanden op
fragmentatie moeten worden gecontroleerd.
/F Herstelt fouten op de schijf. /V Op FAT/FAT32: geeft het volledige pad en de naam van elk
bestand op de schijf weer.
Op NTFS: geeft opruimberichten weer, indien aanwezig.
/R Vindt beschadigde sectoren en herstelt leesbare gegevens
(hiervoor is /F nodig)
/L:grootte Alleen NTFS: wijzigt de grootte van het logboekbestand naar
de opgegeven hoeveelheid kB. Als grootte niet is opgegeven,
wordt de huidige grootte weergegeven.
/X Forceert het eerst ontkoppelen van het volume, indien nodig.
Alle geopende ingangen naar het volume worden dan ongeldig
(hiervoor is /F nodig)
/I Alleen NTFS: voert een minder uitgebreide controle van
indexvermeldingen uit
/C Alleen NTFS: slaat het controleren van cycli binnen de
mapstructuur over
/B Alleen NFTS: evalueert de beschadigde cluster op het volume
opnieuw (hiervoor is /R nodig)

De schakelopties /I of /C verminderen de hoeveelheid tijd die is benodigd voor
het uitvoeren van Chkdsk door bepaalde controles van het volume over te slaan.

Laatst bewerkt:
Ik weet hoe ik chkdsk moet activeren. In opdrachtprompt lukt het met. maar bij mijn computerwaar ik enkel CD kan booten zegt hij dat hij f/ niet kent enkel /P en /r. Volgens andere sites is dit normaal, maar hoe dat je het via CD doet...

Is het mogelijk dat je chkdsk F/ enkel kunt gebruiken als er geen sectoren beschadigt zijn? Heb /R uitgevoerd maar die blijft maar zeggen dat er fouten zijn. Nog een keer proberen dan maar.

Kun je altijd proberen , maar als er onherstelbare beschadigde clusters zijn, zal het formateringsproces stoppen.

Het commando moet altijd zijn: chkdsk /F/R of chkdsk H: /F/R

Laatst bewerkt:
Dan antwoord hij parameter niet correct. Op het moment is /r bezig. Ik experimenteer verder tot ik vind hoe het moet. De oplossing bestaat anders had hij al een waarschuwing gegeven.

Wat is dat voor DOS-versie. Ik heb een vijf centimeter dik boek over MS-DOS en nergens staat de parameter P bij chkdsk.

Mag even zeggen dat ik mijn hardeschijf niet kan bootten. Enkel CD en USB. De USB zegt gebruik chkdsk /f. Ik zit aan een andere computer, hier type ik chkdsk /f en hij vraagt bij de volgende keer dat hij opstart te scannen. Waarom lukt dat op mijn computer niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan