CHKDSK start steeds op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
384
Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem.
Ondanks het feit dat windows is afgesloten zoals Billy (Gates) het wil, komt CHKDSK bij elke nieuwe start zich moeienen wil een controle uitvoeren op F:, K:, G: en H:. Ik heb reeds een controle gedaan van deze drives in Windows en CHKDSK /F geprobeerd in de command-line. Telkens zonder foutmelding. Voer in op de cmd-line het commado chkntfs F: (of één van de andere letters) uit, dan krijg ik de melding "Drive F: is dirty", zo ook voor alle andere drives. Ik heb dan enkele register-aanpassingen geprobeerd, die bij vroegere vragen omtrent dit topic aan bod zijn gekomen, maar niets helpt. wie weet raad?

dank bij voorbaat

mvg

Jan
 
Er waren wel degelijk fouten op de verschillende partities. Gecontroleerd met PQMagic en daarna drive per drive gecleaned met CHKDSK. Nu werkt alles terug prima.

Jan
 
Hallo,

Hier ben ik terug met mijn HD-problemen.

Nu wordt CHDSK niet meer automatisch uitgevoerd, maar volgens PQMagic zit ik nog steeds met fouten in mijn systeem:
partitie C: en G: "partiton table contains open files" - chkdsk vindt niets
Partitie H: en K: "Upcase table incorrect" - Ik veronderstel dat hier één van beide FAT's wordt bedoeld. - CHKDSK vindt niets.

Weet iemand met welk prg'tje ik deze fouten kan herstellen? Heb de tool van de HD-fabrikant (Seagate-tools) geprobeerd, doch dat is enkel voor hardware-fouten.

Dank

mvg

Jan
 
Ik denk dat het verstandig is om je gegevens veilig te stellen en daarna alles partities te verwijderen en opnieuw aanmaken. Vervolgens XP weer installeren.

Het is ingrijpend maar voorkomt misschien verdere problemen. Dat CHKDSK steeds opstarten zal dus met de laaste problemen te maken hebben waardoor deze steeds gestart wordt.

Ik kwam onderstaande site tegen met dezelfde foutmeldingen.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/191161-14-cannot-format-quot-partition-open-files-quot
http://blog.danbartels.com/archive/2006/06/27/2663.aspx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan