chkdsk wordt bij opstarten steeds uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toheba

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2004
Berichten
24
Hallo mensen,

Het volgende gebeurd bij mij telkens wanneer ik mijn pc opstart wordt er een schijfcontrole uit gevoerd voor de E-schijf. Mijn schijf is onderverdeeld in drie schijfen. De pc begon er vanzelf mee (zo lijkt het dan). Hoe kan ik dat er nu weer uit krijgen? Ook heb ik een poging gedaan om de E-schijf te defragmenteren maar ik krijg dan de melding dat er een chkdsk/f op het schema staat. Met het gevolg dat dus een defragmentatie niet mogelijk is. Tja....

Met vriendelijke groet, Toheba
 
Download dit bestandje. Zet het op je bureaublad en dubbelklik erop.

Het is een registeraanpassing. Antwoord met ja als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd.

Je computer wel even opnieuw opstarten.:)
 
waarschijnlijk is die schijf geformatteerd in FAT 32 en staan er een paar verborgen FOUND.000 en verder mappen in een van de root's van de schijven. als je deze al wist (is onbruikbare data van beschadigde bestanden) - naar de toekomst toe toch eens denken aan deze schijf te converteren naar NTFS
 
Geplaatst door ikself
Download dit bestandje. Zet het op je bureaublad en dubbelklik erop.

Het is een registeraanpassing. Antwoord met ja als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd.

Je computer wel even opnieuw opstarten.:)

Hallo !! das snel zeg!. Ik heb gedaan wat je zei, en het probleem is weer opgelost. Mooi.

Hoe kan dit nou tot stand komen? weet jij dat misschien?
 
Oorzaak is niet zo 1-2-3 aan te geven. Het kan zijn dat je pc ooit een keer niet normaal is afgesloten. Windows gaat daardoor automatisch een schijfcontrole doen bij de eerstvolgende opstart, maar 'vergeten' is die setting weer terug te draaien.
Ook komt het voor bij systemen waarbij de Windows File Protection is uitgeschakeld.:)
 
Geplaatst door ikself
Oorzaak is niet zo 1-2-3 aan te geven. Het kan zijn dat je pc ooit een keer niet normaal is afgesloten. Windows gaat daardoor automatisch een schijfcontrole doen bij de eerstvolgende opstart, maar 'vergeten' is die setting weer terug te draaien.
Ook komt het voor bij systemen waarbij de Windows File Protection is uitgeschakeld.:)


Hey bedankt voor deze uitleg, het is wel weer een stukje duidelijker geworden. Ik zal de register vermelding bewaren...

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan